Ny skadeanmälan?

Glimfeather

Trådstartare
Ska man skicka in en ny skadeanmälan för varje veterinärräkning och förrättningsunderlag man skickar in till försäkringsbolaget om det gäller samma skada? Eller räcker det med den första man skickade in? I så fall, ska man lämna något annan meddellande om att det fortfarande är samma skada eller fixar de det själva?

Måste man vänta tills man har betalt fakturan med att skicka in den eller kan man göra det innan? Jag har kollat igenom deras hemsida men hitta ringenting där. Jag vet att där jag har min hund försäkrad måste man betala innan.

Jag har hästen försäkrad i Agria.

Tänkte att det är enklast att fråga här först i stället för att ringa dem.
 
Sv: Ny skadeanmälan?

Hejsan!
Jag har aldrig skickat en skadeanmälan till Agria, utan jag faxar endast in förrättningsunderlaget till dom. Har funkat bra i alla år. Fakturan skickar jag aldrig med, dom ser på förrättningsunderlaget hur mycket dom ska betala ut.
Du behöver inte ha betalat räkningen innan du skickar papprena till Agria. Jag brukar hinna få pengarna från Agria innan fakturan förfaller, så slipper man ligga ute med så mycket pengar;)
 
Sv: Ny skadeanmälan?

Oj! Det hade jag ingen aning om! Då kan jag ju ta och skicka in flera räkningar på samma gång? Men vet de att det gäller samma skada då? Alltså som förra gången.
 
Sv: Ny skadeanmälan?

Ja du kan skicka flera förrättningsunderlag samtidigt. Men själva fakturan vill de INTE ha, den ska ju du ha kvar och betala sen;)

Dom ser ju på underlaget vad hästen har blivit behandlad för, och om hästen blivit behandlad för samma tidigare har de ju registrerat i sina skaderegister.
Men i och med att man har EN självrisk (är det var 100:e dag nu?) så spelar det ju egentligen inte så stor roll vad man behandlat för sålänge det är en ersättningsbar skada. Du kan ju ha hur många skador/sjukdomar som helst och bara betala en självrisk.
 
Sv: Ny skadeanmälan?

Det står på skadeanmälan att de vill ha fakturan... eller en kopia på den. tror jag får ta och ringa dem i morgon ;)
 
Sv: Ny skadeanmälan?

Ok. Jag har aldrig skickat med den, och de har aldrig bett att få den heller. På förättningsunderlaget står ju alla kostnader specificerade.

Ring och hör för säkerthetsskull, men som sagt - går bra även utan;)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 274
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 900
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 161
Senast: Hazel
·
Juridik & Ekonomi Jag råkade dränka min Macbook i dricka när den låg i väskan. Så nu håller jag på och kikar på vad dom behöver för uppgifter för...
Svar
3
· Visningar
599
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Hjälp att välja ras

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp