• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare majja 2
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 045
M

majja 2

Har i alla år ridit i samma sadelmärke, men tänkte att nu är det dax att prova något nytt. är iofs nöjd med de sadlar jag har haft, men det är ju kanske :) :) att förnya sig, och prova något nytt.
Jag kanske ska tillägga att det är en hoppsadel det gäller.
Har ni några förslag och tips?

Sv: ny sadel

Vad för typ av sadle gillar du?? flatback, djup, haldjup, stora, små klossar etc. och vad har du haft innan ( så man inte föreslårer den sadeln)

D beror ju helt på vad hästen passar med för sadel! Låt en sadelutprovare prova olika typer av sadlar, å sen så får d bli den sadel som passar bra både åt hästen och dej! lycka till! :)

majja 2 skrev:

Hur ser en helt "normal" hästrygg ut?

Det är ju en jäkla skillnad på tex en "normal" fullblodsrygg och en "normal" frieserrygg tex... :rofl:

Cliff Barnsby!
Orginal Milton den har jag och den är bäst!!!!!! (enligt mig asså :P )

Finns inget som heter normal.... En häst kan se ut på miljoner olika vis.... Vi vet ju inte ens vad det är för ras och man ger ju inte samma råd till hblsägare som man ger till fjordägare...

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
320
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
394
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
411
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
896
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka