ny regnjacka

T

totta

Lillstumpan har fått en nt regnjacka å är så söt i den så jag måste bara visa:love:
Picture062.jpg


Picture057.jpg


Picture060.jpg

tyvärr hatar hon den, men hatar likaså att bli blöt å vägrar gå nånstans när det regnar, så det är väl pest eller kolera...
Nått tips på hur man kan få henne att vänja sig och känna sig mer bekväm i den?

Såhär mycket hatar hon den, hon ska ju inte ha på luvan, men det såg lite roligt ut när hon stog sådär å stirra ner i golvet å vägra röra sig så jag var tvungen att ta en bild, förlåt jag är ond:o
Picture065.jpg

happy dog my ass:p
 
Sv: ny regnjacka

:rofl: :rofl: :rofl:
Det där var skojigt att se.... Så ser min kille ut när jag duschar honom.... Inga vilda protester men det är TYDLIGT att han misstycker.:D
 
Sv: ny regnjacka

ja :p hennes blick och kroppsspråk säger allt:rofl: stackarn
 
Sv: ny regnjacka

Hon såg ju inte allt för lycklig ut :p

Min hund såg ut så här då hon fick sin regnjacka på sig första gången
galen.jpg

Inga sura miner här inte :rofl:
 
Sv: ny regnjacka

åh va söt :love: passa i det mönstret verlkigen, skitsnyggt =) klart den är glad som får ett så snyggt täcke ;)
 
Sv: ny regnjacka

Naw, men lilla voffsen då! :love: Gud vilken elak matte du är :angel: ;)
 
Sv: ny regnjacka

Jackan är riktigt snygg faktiskt. men klarar inte riktigt mkt regn. Det kryper in från hennes ben och upp i fodret och gör henne blöt :mad: men hon håller värmen ändå och det är ju det som är meningen.
 
Sv: ny regnjacka

Vet inte om jag tycker att det är schysst när hunden uppenbarligen vantrivs. Måste hon ha jacka så tror jag att ett täcke är lättare att acceptera hos en hund då rörelsefriheten är större . Jag tror även luvan stör. Om hon inte behöver täcke kan hon väl lika gärna vara utan? Jag menar...Många hundar gillar inte regn, men inte dör dom för det!
 
Sv: ny regnjacka

om man sätter åt karbarebanden då kommer hon fortfarande bli blöt ändå? det är inget foder i den..
 
Sv: ny regnjacka

Vet inte om jag tycker att det är schysst när hunden uppenbarligen vantrivs. Måste hon ha jacka så tror jag att ett täcke är lättare att acceptera hos en hund då rörelsefriheten är större . Jag tror även luvan stör. Om hon inte behöver täcke kan hon väl lika gärna vara utan? Jag menar...Många hundar gillar inte regn, men inte dör dom för det!

Vi har testat ett täcke också men hon tycker inte om det heller och det höll henne inte torr. och luvan ska hon inte ha på sig, vi bara testade den. Hon dör absolut inte av regn, men hon hatar det och totalvägrar att gå. Jag var ute å cykla en gång med henne (hon sprang bredvid) när de började regna å då var vi ganska långt hemifrån, det gick bra ett tag men sen när hon blev myckte blöt så vägra hon att gå överhuvudtaget, helt omöjlig var hon. det sluta med att jag fick leda hem cykeln med henne på pakethållaren.
Sushi07.jpg

Inte så kul att bära en blöt lerig hund å försöka leda en cykel samtidit. Kunde ju inte stå ute i spöregn (hade bara t-shirt) å lirka med henne å få henne att gå 10m. på en halvtimme. När man har på henne täcket inne så är hon sådär, men när hon är ute och har det på det så är det mer som hon tänker "ja ja strunt samma" å tänker på annat. Jag upplever det som att även om hon hatar täcket så hatar hon regnet ännu mer. Men vi har inte vart ute med det täcket än så vi får ju se hur det blir.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: ny regnjacka

det borde hon väl inte bli. om inte tyget blir för blött och släpper igenom. det gör min overall (ja, min hund har en stor garderob :D ) ska prova impregnera overallen och se om det blir bättre.
 
Sv: ny regnjacka

Finns impregneringspray att köpa i de flesta butiker (vet med säkerhet att det finns på Int*rsp*rt). Bara att följa anvisningarna på burken, spraya på.. klart! :D
 
Sv: ny regnjacka

nu när du säger det så kom jag på att jag hade sånt på mina ridskor för flera år sen, jätte smart :idea:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp