U
Unichorn
Hej hopp! Jag har börjat rida två underbara små islandshästar och målet är att börja tävla till April-Maj. Men jag vet ingenting om detta? Jag har tävlat hoppning och dressyr förut, men inte på islandshäst. Vad ska man tänka på? Vad är det för klädsel/utrustning som är obligatorisk/inte tillåten på tävling? När man gör ett dressyrprogram, vad ska man tänka på? Grenarna jag ska börja med är tölt, 4-gång och dressyr. Sen fanns det något där man rider långt i skogen, hoppar en terrängbana och nåt mer vad är det?
Nån som har bra film/bok-tips?? Jag ska börja träna för instruktör ca 1 gång/vecka. Hon tar 200kr/gång + milersättning. Jag tycker detta är dyrt, men det kanske är vanliga priser?
Finns det nån mer sorts hopptävling förutom den med 3 olika moment? Jag är över 18 så jag kan ju inte ställa upp i en "vanlig" hopptävling...
Massa frågor blev det!
Ha det!
Nån som har bra film/bok-tips?? Jag ska börja träna för instruktör ca 1 gång/vecka. Hon tar 200kr/gång + milersättning. Jag tycker detta är dyrt, men det kanske är vanliga priser?
Finns det nån mer sorts hopptävling förutom den med 3 olika moment? Jag är över 18 så jag kan ju inte ställa upp i en "vanlig" hopptävling...
Massa frågor blev det!
Ha det!