Ny på Buke

Evapeva

Trådstartare
Äntligen har jag skaffat mig ett konto på Buke! Jag har varit hangaround så länge och läst om era sorger och glädjeämnen under så lång tid att jag nästan tycker att jag känner er, fast jag aldrig gett mig till känna tidigare. Att följa er i vardagen med egna och andras hästar ger mig faktiskt mer än att följa toppsporten, som ofta känns ensidig och med mer fokus på ryttarna än på hästarna. Jag gillar att det på Buke finns folk som håller på med så olika fält inom hästeriet – olika grenar, raser och infallsvinklar – som byter tankar och åsikter (ofta väldigt kloka!) med varandra. Men jag skulle gärna vilja veta vad det är som får er som varit med länge att hänga på Buke och dela med er av era hästliv.

Jag är mest med för igenkänning och tips och idéer. Även inspiration!
Med eget stall, mestadels ensam, 365 dagar om året i 20+ år så är det skönt med lite .. sällskap? tror jag.

Med det sagt så vill jag inte vara inackorderad eller ha inackorderingar så Bukefalos räcker gott :up:

Välkommen!
Det finns sååååå mycket kunskap, förståelse och vänskap här. Peppning och stöttning av folk man aldrig träffat irl. Ibland mer än från vänner och familj.

Jag har lärt mig så mycket på buke genom åren. Ibland har jag inte varit mottaglig för den konstruktiva kritiken (närmast i minnet är @skiesabove som verkligen ansträngde sig för att få mig att tänka om med min ridhäst 2023).

Jag har även fått massor med tips och lösningar på vitt skilda problem från blötläggning av foder i kallstall till hur i hela friden jag ska få mitt liv att gå ihop (lösning: sluta åka buss).

Buke känns som en stor, vänlig familj som finns där när man verkligen behöver. Några av mina närmaste vänner har jag fått härifrån och många användare som jag ser som mina vänner även om vi aldrig träffats (än?).

Ibland är det lite trist stämning i vissa trådar, men då är det bara att ta en paus eller vara lite flitig med ignorera-knappen. ;)

Jag har hängt här sen stallettiden och jag hoppas få fortsätta hänga här i många år till. :heart

Buke känns som en stor, vänlig familj som finns där när man verkligen behöver. Några av mina närmaste vänner har jag fått härifrån och många användare som jag ser som mina vänner även om vi aldrig träffats (än?).
This! 👆

Jag är också en relik från Stallettiden.
(Om jag inte minns helt galet så var det @Fiorano som lockade mig att börja besöka sidan från början)

Många användare finns kvar från stallettiden, ännu fler har kommit och gått genom åren. Och, som sagt, flera av mina bästa vänner har jag hittat via stallet/buke...

Välkommen @Evapeva !

I december så har jag varit "Araminta" på Buke i 20 år (!!!). Innan dess hade jag också några år då jag mest smög runt och tjuvläste. Buke är min stamkrog, ett virtuellt fikarum och en given del av min vardag. Jag har inte varit aktiv med hästar på flera år nu men Buke finns ändå kvar.

Jag läser fortfarande betydligt mer än jag skriver men här finns ändå ett kollage av mitt liv från tonåring till 35-åring samlat. Ett kollage av kortare och längre, mer eller mindre genomtänkta, skriftliga minnesstenar. Det är ingenting jag tänkt på förr men jag har faktiskt en del av mitt rotsystem här :heart

Är också uppvuxen på buke. Från att min datornnördiga kusin hittade stallet.com till mig via typ en föregångare till altavista? när jag var tonåring. Jag brukade skriva ut fälttävlanstrådarna för vi barn betalade alltid internet själva 😁 Är helt enkelt egentligen mest en forummänniska än appmänniska även om jag tycker buke inte hängt med i utvecklingen det senaste decenniet (?). När jag var ung var det så inspirerande att läsa om sadelutprovare, tandläkare, ET osv, det var inte mycket som kommit till mina kretsar. Men nu tycker jag det känns som att vi är lite för många halvt självgoda medelålders tanter här, mig själv definitivt inräknad 😅 Men tycker ändå buke är ett unikt och fantastiskt ställe, tror större delen av mina både irl och onlinehästvänner har hittats här 💖

Började hänga på buke under stallet.com när jag gick på gymnasiet. Fiorano har jag haft som nick sen 2003😅. Det jag gillar med Buke är att kunna diskutera saker, högt som lågt. Kunna nörda i ridning och att folk säger ifrån när en gör fel. Det är inte alltid roligt att höra men jag kan definitivt säga att jag inte varit den ryttare jag är idag utan buke.

Det går som inte att avfärda vad folk skriver hör som "random folk på internet". Kunskapen är STOR här! En blir tvungen att kunna motivera hur och varför en gör på ett visst sätt. Det är nyttigt att bli ifrågasatt.

Sen hade jag en årslång paus när en användare gick loss på mig för att hen tyckte jag red en halt häst. Det för att jag inte åkte på ett återbesök-i samråd med veterinären. Då lackade jag faktiskt fullständigt.

Välkommen!
Det finns sååååå mycket kunskap, förståelse och vänskap här. Peppning och stöttning av folk man aldrig träffat irl. Ibland mer än från vänner och familj.
Skriver under på den. Genom åren har jag träffat de föesta av mina nära vånner via Bukefalos. En del finns kvar här, och den har gått vidare.

Och kunskapen, bollplanket och den förståelse och stöttning man får när tuffa saker händer.

Välkommen @Evapeva

Liknande trådar

Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
744
Senast: Lillefrun
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 875
Senast: Cissi_ma
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 357
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man... 2
Svar
36
· Visningar
4 405

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka