Ny ordförande i ATG?

Conversation Piece

Trådstartare
Vem vill ni se som ny ordförande i ATG nu när Dockered avgår?

Jag drömmer om en kvinna eller man med bakgrund i travsporten, erfarenhet med framgång från andra delar av affärslivet och relevant utbildning som dessutom är prestigelös och diplomatisk.

Men det blir väl någon misslyckad stackare med storhetsvansinne och psykopatiska drag som behöver gömma sig från tidigare misslyckanden ett tag. (Till förekommande så var det inte en beskrvning av Bo Dockered. Men jag önskar lite mera "Whello, whap, whip" - som Jerry Williams uttrycker det i låten Cadillac Car - och lite mindre av toppstyrning i svensk travsport i fortsättningen.)

Sv: Ny ordförande i ATG?

Jag tycker det är jättesvårt. Kan inte komma på någon alls...

Det behövs nya, friska ideer men samtidigt får det inte bli någon som inte förstår travets själ och hjärta.

Men hallå! Sitter inte hon på tillräckligt många stolar redan? Dessutom så luktar väl hennes alla uppdrag lite jäv?! Hon borde istället befrias från en del av uppdragen.

F.ö. har jag inget förslag på efterträdare till Dockered. Men jag hoppas det blir någon som verkligen är insatt och förstår sej på travet och dess utövare.

Har inget förlag, men hoppas verkligen att det blir någon som inte sitter och mesar, utan någon som vet vad det handlar om både spelmässigt och för oss arma idioter som offrar halva livet åt att harva runt med våra, ibland, mediokra djur...

Remy Nilsson

Jag både tror och hoppas att det blir Remy Nilsson.
Han har kompetensen och hans hjärta slår för både sporten och spelet. (Glöm inte att ATG står för speldelen av travsporten)
Vad jag förstår så är han även prestigelös och kan umgås med "vanligt fölk" på ett otvunget sätt? Lägg därtill att han är omtyckt av de aktiva.

Finns det verkligen en mer lämpad?

Sv: Remy Nilsson

Han har kompetensen och hans hjärta slår för både sporten och spelet. (Glöm inte att ATG står för speldelen av travsporten)
Vad jag förstår så är han även prestigelös och kan umgås med "vanligt fölk" på ett otvunget sätt? Lägg därtill att han är omtyckt av de aktiva.

Nu har jag kanske inte hängt med så bra, tror jag. Jag trodde att RN var VD för ATG? :o

Har inget förlag, men hoppas verkligen att det blir någon som inte sitter och mesar, utan någon som vet vad det handlar om både spelmässigt och för oss arma idioter som offrar halva livet åt att harva runt med våra, ibland, mediokra djur...

Hahaha! Ja ibland undrar man faktiskt vad man håller på med :rofl:
Fram för bättre prispengar på andra - sjättepris säger jag!

Jo, jag känner till det.
Ja, det kanske blir han? Kan man klona honom och ha honom på båda ställena? Det skulle vara bra!

Sv: Remy Nilsson

Jag presenterade ditt förslag när jag träffade RN tidigare idag. Han garvade gott åt det, speceillt åt "Dagens Dubbel", men jag tror inte att det bet.

Dessvärre har jag inte råkat några företrädare för regeringen (i den här frågan...), men om Svenska Spels nytillsatta styrelse är ett mått på vad vi har att vänta så blir det väl Stella Fare eller nåt.

Maggan vore ju det optimala.Tyvärr så har hon säkert inte tiden.

Dessutom så är hon snart 70 år. Så har ju inte tiden framför sig heller tyvärr.
Men tveklöst så är hon och hennes familj några av de som betytt allra mest för svensk travsports utveckling....:bow:

Det enda jag önskar från den som sätter sig på den där stolen, är att den slåss med näbbar med vår regering att spelmonopolet för alltid kommer att bestå. Om de släpper på det kan vi innom travet lägga ner och göra något annat. För visst hade väl kds flaggat lite för att spelmonopolet kan komma att regleras?
gulan

ATG:s nya styrelse:

Patrik Sandin (ordförande STC)
Claes Lundell (ordförande Jägersro Trav & Galopp)
Leif-Åke Henriksson (personalrepresentant)
Benny Carlsson (ordförande Svensk Galopp)
Carl-Anders Hansson (f.d. ordförande Södra Hälsninglands Travsällskap)
Maria Lejon (Östergötlands Travsällskap)

Utsedda av staten:

Leif Zetterberg (ordförande)
Hans Ljungkvist
Stefan Holmgren
Ylva Törn

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka