Ny operationsmetod mot övervikt - vad tycker vi???

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur många anhöriga sitter och pushar någon att fortsätta äta?
Jag lovar att de flesta överviktiga vet precis hur en ska röra sig och äta för att vara normalviktig, det är inte raketforskning direkt.
Många många många,,,, extremt många, de tar den ena fikan efter den andra... och oj oj oj som kompis får man inte nämna om någon börjar gå upp i vikt, nej spela med och bjud på mer fika så blir allt toppen.

Hur många anhöriga sitter och pushar någon att fortsätta äta?
Jag lovar att de flesta överviktiga vet precis hur en ska röra sig och äta för att vara normalviktig, det är inte raketforskning direkt.
Nä så om det är så lätt , så varför är så många feta ? jag undrar helt ärligt !

Det är inte bara feta det är synd om här i världen, men skillnaden mellan många feta och folk med cancer tex, så är fetma ofta helt självvalt.
Så nej jag kan inte tycka så himla synd om alla stackars tjockisar tyvärr, bara önska dem lycka till med viktnedgång och hoppas de inser att man kan ha en annan livsstil !

Det var typ dumt som fan. Från en som upplevt en kropp med både stor och liten ämnesomsättning.

Har man inte varit i båda ändar tror jag man kan ha svårt att förstå.

Det jag motsätter mig mot är personens raljerande om att överviktiga är korkade och äckliga. Hen skriver det inte rätt ut men det är väldigt lätt att förstå vad hen menar.
jag tror inte folk hymlar med sina åsikter på internetforum, tvärtom tror jag nästan alla tar i mer än vad de gör annars

man får tycka olika men jag blir illa till mods när en grupp plötsligt vill förbjuda/tysta en viss uppfattning

Då kan du ju bara sluta va osympatisk?
Det är väl ingen som sitter och matar dig med den där trista människosynen direkt?
Helt ärligt, tycker det är en mycket tristare människosyn att uppmuntra folk till fetma.
Men lycka till oavsett med er övervikt och hoppas ni går ner om ni nu vill det med eller utan påse.

Haha men snälla! Att argumentera emot någon på ett jävla diskussionsforum är väl knappast att försöka tysta eller förbjuda något? Vad är det till för om inte att DISKUTERA?

I do not buy vad du säger alls. Och är SÅ SÅ SÅ SÅ SÅ less på bukefalister som inte hänger med på vad ett diskussionsforum faktiskt är.
noterar bara att diskussionen rätt snabbt slutade handla om fetma eller medicinsk etik och istället blev lösa antaganden/omdömen om folks personlighet fram o tillbaks

att vilja diskutera och att vilja sätta nån man ogillar på plats med alla tillgängliga medel är ganska ofta olika saker

Vad var det ni inte förstod?

Hejdå tråden. Om någon kan tänka sig att diskutera nya operationsmetoder utan att gå till personangrepp så kan den PMa mig så ska jag överväga om den kan öppnas igen.

LenaH, moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama