Ny kompis till vår katt??

Clemman

Trådstartare
Vi har två stallkatter, det är 1 steriliserad hona på 1,5 år och en kastrerad hane på 1 år. De har trivts kanon ihop och är bästa vänner. Nu har vår hona varit försvunnen sedan 1 månad ungefär, och trots att vi försökt finna henne har vi inte gjort det. Vi har mycket räv i omgivningarna, och vad som helst kan väl egentligen ha hänt. Nu undrar jag, att om vi inte finner henne igen, vilket jag givetvis hoppas, fungerar det att skaffa en kompis till vår andra katt då? Han verkar väldigt ensam och är väldigt social. Vad för katt skulle man skaffa då? Ålder, kön etc? Kan man ta en omplacering, typ en annan steriliserad hona? Tacksam för svar. :bow:

Sv: Ny kompis till vår katt??

Jag tänkte just starta en liknande tråd. :laugh:

Vi ska flytta och vår kastrerade hane på 8 månader kommer då att bli ensam katt. Vi har ingen mer katt själva men det är väldigt mycket katter här och han har en kompis som han håller ihop med om dagarna.

Jag kan ju inte gärna ta med mig kompisen när jag flyttar...

Tänkte på en till kattunge eller ungkatt för vår katt gillar alla men det finns ju risk att en vuxen katt inte gillar honom. Annars vore alternativet att ge en katt från ett katthem en ny familj.

Sv: Ny kompis till vår katt??

Jag har tagit katt genom Kattkomando Syd. Det är omplaceringskatter och där finns massor. Dom brukar oxå vara kastrerade vilket är skönt, så slipper du ju det + att du gör en god gärning.
Nu vet jag ju inte vart i vårt avlånga land du bor men jag har för mej att Kattkomando finns i hela landet.

Lycka till!

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
180
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
566
Senast: Svartkatt
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 285
Övr. Katt Ursäkta att det blev så långt 😅 Från början så var min plan att ställa ut Lillkatten(huskatt) men pga corona har vi förstås inte...
Svar
10
· Visningar
1 175
Senast: Marty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama