_saga_

Trådstartare
Vi har en hankatt på två år och min moster har en6årig hane.
Vi vill sammanföra dessa men hur gör vi det på enklast sätt?
Den yngsta har inte sett en katt sen han var 10 veckor och den äldre är en katt som förut levde med många katter.

Hur har du sammanfört dina katter på enklast sätt?

Sv: Ny katt

Det skulle jag oxå vilja veta, vi funderar på att skaffa en till. (har en underbart snäll hona nu)

Man får utrusta sig med ett oändligt tålamod och en massa tid.

Släpp ihop dom i ett rum där det inte finns saker dom kan förstöra, sitt med dom lugnt och sansat.
Var beredd på att det blir bråk, låt dom hållas men vara beredd att rycka in om det blir för våldsamt.

Att få katterna att vänja sig vid varandra tar tid, upp till flera månader så det gäller att inte ge upp.

Lycka till.

Man får utrusta sig med ett oändligt tålamod och en massa tid.

Släpp ihop dom i ett rum där det inte finns saker dom kan förstöra, sitt med dom lugnt och sansat.
Var beredd på att det blir bråk, låt dom hållas men vara beredd att rycka in om det blir för våldsamt.

Att få katterna att vänja sig vid varandra tar tid, upp till flera månader så det gäller att inte ge upp.

Lycka till.

OM man skall ingripa bör man vara väl påklädd och bära tjocka handskar!

Min mammas katter rök ihop en gång och jag skulle skilja dem åt. Tog tag i den ena kissen, men hon vände sig om blixtsnabbt och bet mig rejält i handen och eftersom kattmunnar inte är speciellt rena fick jag äta penicillin i 10 dagar! Mindre kul...

Om det inte uppstår stora kattfighter, där de totalt river sönder varann, bör man låta dem vara.
De löser oftast sina problem efter ett tag.

Malin

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
680
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
613
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
221
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama