Ny hjälm...

Septicemia

Trådstartare
Ska snart köpa ny hjälm då min senaste är förbrukad... :(
Vet dock inte om den tog någon skada men vågar inte chansa, den har fått en del stötar och slag innan.
Vad skulle du rekomdera? Den jag har haft är en CO showjumper..
Funderar lite på en ventilationshjälm, men finns det någon som mitt bäbishuvud inte ser pyttelitet ut i?
Hur är hööks ventliationshjälmar?
Annars gillar jag den vanliga Champion-modellen också...
Hur är JW-hjälmarna?

Sv: Ny hjälm...

JW hjälmarna är hur underbara som helst! Typ drömhjälmen!
Jättesnygg och ändå sval på sommarn!

En jättebra hjälm!

Barapapapaaaaa I'm lovin it... :love:

Jag hade Hööks Hi-Lite Pro Plus fram till olyckan i april. Hade den i 1½ år ungefär. Nu bytte jag till den andra Hi-Lite hjälmen de har, den utan det silvriga. Lika sköna och bra tycker jag! :love: De skönaste hjälmar jag någonsin haft om jag ska vara ärlig, supernöjd med båda!

Hihi, vilken beslutsångest jag fick nu!
Å ena sida så ÄR JW-hjälmarna snygga och sköna, men när du skriver at Hööks hjälm är jätteskön så skriker inte min plånbok riktigt lika högt :D
Jag kan ju köpa en Hi-Lite hjälm nu och önska mej en JW-hjälm eftesrom jag bara måååste ha 2 hjälmar i olika färg! ;)
En som matchat som hon själv vill ska från och med nu ta hjälp av alla kloka bukisar!

:bow: :bow: :bow: :bow:

:D
Eh ja, Hööks Hi-Litehjälmar är ju liiite billigare är JW-hjälmarna :angel: ;) Så det tycker jag låter som en bra ide :p

Jo, dom är ju det. :smirk:
Sen ser de inte så stora ut som tex GPA hjälmarna eller jacsons IRH..i de känner jag mej urfånig då jag bara har 55 (56 i små hjälmar) och hjälmen är lika stor som en 59:a på utsidan :crazy:
Kanske skulle fota mej själv i kompisens IRH så man förstår bättre.
Väldigt serietidningslikt i alla fall!

Liknande trådar

Utrustning Hej på er! Jag är verkligen i behov av att köpa en ny ridhjälm, min är avramlad med flera gånger, den är även väldigt gammal samt sitter...
Svar
8
· Visningar
1 894
Senast: mowglieee
·
Hundavel & Ras Min älskade hund blev akut sjuk i tisdags natt och det fanns ingen annan lösning än att åka och ta bort honom. Nu känns det bara tomt... 2
Svar
37
· Visningar
4 118
Senast: Ajda
·
Utrustning Efter en olycka för 2 veckor sedan måste jag byta ut både hjälm och väst. Hjälmen tog en stor smäll. Och västen klipptes sönder av... 2
Svar
29
· Visningar
3 369
Senast: Wilfa
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 536
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• GHS - dagens dressyr.
  • Dressyrsnack nummer 18