Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Ska man släppa ihop det dräktiga stoet med de andra 3, varav en valack är hög i rang och gärna visar vem som är herre på täppan? el ska man dela upp hagen, och låta det dräktiga stoet gå med en valack som är jättelåg i rang?
Sv: Ny häst i stallet som är dräktig....släppa ihop?
Jag hade inte vågat släppa ihop mitt dräktiga sto med någon valack, heller inte med hästar överhuvudtaget som åker på tävling, kurser ect. pga smittorisken. Tycker det är bäst att hålla avelsston+föl med andra avelsston+föl, och ridhästar med ridhästar.
Sv: Ny häst i stallet som är dräktig....släppa ihop?
Antingen hade stoet fått gå själv eller med den snälla valacken, förutsatt att det inte finns minsta lilla risk att han betäcker.. Dock inte en som är ute och far mycket på träningar och/eller tävlingar. Smittorisken är alldeles för stor.
Hästhantering
Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Hästhantering
Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Hästhantering
Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva.
Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Hundavel & Ras Kanske en dum fråga, men har du testat att skriva till de som håller i kurserna och sagt just detta samt förklarat varför?
Troligen får...
Ekonomi & Juridik Har ni egna hästar i verksamheten så lär ni beskattas för det. Heter det sköntaxeras? Så ni får betala för era egna hästar installning...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.