J
Jeeves
Jag brukar ha ett system när jag släpper ihop hästar här hemma - först en natt tillsammans i stallet så att de kan snusa och se på varandra genom boxgallren och över gången. Dagen efter slussar jag in nya hästen med en annan häst i taget för att slutligen släppa in fler o fler tills alla är samlade. Någon gång har jag, oftast om det inte gäller mina egna hästar, så får nya hästen gå i hage vid sidan om de andra några dagar så att de kan se varandra ute över staketen också.
Nu kommer det snart hem ett stoföl och det var ett tag sen jag fick hem en sån liten krabat så med vem släppa ihop? Flocken består av; ranglågt 16 årigt shettissto, kaxig 3 årig shettisvalack som gärna är stygg o vaktar sin "mamma", 3-årig valack strax över 1,50 i mkh ranghög för sin ålder, intensiv, nyfiken men inte stygg, lite bossig bara, och slutligen äldre varmblodsvalack, ranglåg, lugn men kan vara lite elak när han vågar.
Stofölet är 7 månader, nordsvensk.
Tips på lämplig ordning? Gör ni skillnad på ihopsläpp med föl?
Nu kommer det snart hem ett stoföl och det var ett tag sen jag fick hem en sån liten krabat så med vem släppa ihop? Flocken består av; ranglågt 16 årigt shettissto, kaxig 3 årig shettisvalack som gärna är stygg o vaktar sin "mamma", 3-årig valack strax över 1,50 i mkh ranghög för sin ålder, intensiv, nyfiken men inte stygg, lite bossig bara, och slutligen äldre varmblodsvalack, ranglåg, lugn men kan vara lite elak när han vågar.
Stofölet är 7 månader, nordsvensk.
Tips på lämplig ordning? Gör ni skillnad på ihopsläpp med föl?