Ny flockmedlem

apocalypsen

Trådstartare
Igår var vi och hämtade denhär killen:

Epso.jpg

Tanken är att sambon ska ha honom i jobbet. Han är 20 månader, älskar sin brandslang och lite tonårsuppkäftig. Det är gott gry i grabben :D

Det jag är väldigt glad för, är att den Grå framstår som ett under av lugn och väluppfostran :devil:

Plus att min sambo på de senaste 24h har insett att en hel del som han har tjatat om vad det gäller den Grå, är saker som man helt enkelt får acceptera :D

Det som har varit det allra bästa är att den går helt OK ihop med min Grå :banana:

Sv: Ny flockmedlem

Svarar alla:

Tänk att en bild kan luras så. Den är tagen när vi tvingade honom att ligga stilla. Han har myror i tassarna och så fort man rör sig minsta lilla, far han upp med jättestora förväntningar på att nu ska det minsann hända grejor!

Han kommer ifrån Försvarsmakten och jag har inte hunnit greppa stamtavlan helt men pappan såg inte helt pjåkig ut om man bara tittade på resultaten på hunddata. Dock erkänner jag villigt att jag har jättedålig koll på Schäfer och korning så det jag tycker ser bra ut kan ju vara rent skräp, vad vet jag... :grin:

Tycker att han har ett vackert huvud. Rent kroppsligt behöver han muskler och bredda sig, det blir en stor kille när han är klar. :love:

Husse är polis så den där krabaten ska bli bovarnas nya skräck :D

Han har fått köra ett par pass och det ser riktigt fint ut. Massor med energi och arbetslust. Kampar som en tok för att få sin brandslang, släpper fint på kommando också. Det är mycket hund men ger ett härligt intryck när sambon jobbar med honom

Själv var jag ute med båda grabbarna grus på egen hand i morse och det gick hur bra som helst, de går sida vid sida och luktar på fläckar ihop. Lite kaotiskt när båda ska kissa på fläcken, Först kissar den Grå, sedan junioren och då måste Grå gå tillbaka och kissa igen :D

Ska försöka ta lite bättre bilder på honom imorgon när jag är ledig och har sovit lite. Klart är att han behöver pälsvård & muskler. Just nu är han som många andra unghundar väldigt tunn. Går vi lös med kardan på honom så lär han väl se spaghettismal ut sedan :angel:

Vilken fin grabb. Han låter som en härlig hund :). Vet hur det är att vara ute med två grabbar som ska pissa i omgångar på samma ställe :D.

Svarar alla:

Tack för alla lyckönskningar och beröm, skickar vidare.

Försvarsmakten förder upp många hundar och en del inser de klokt nog, att de inte passar i deras organisation. Detta är en enmanshund som dessutom har en del ljud för sig plus lite annat smått och gott, inget som passar hos dem. De hundar vi hade med oss ifält när jag gjorde värnplikten, fungerade bra med alla i plutonen, var väldigt lugna och tysta.

Däremot inte sagt att han inte kan bli en bra tjänstehund hos ex polisen där hunden har samma förare och bor hos föraren. Han är lite egen, testar om han kan skrämmas men det har han inte haft så mycket för. Han gav den Grå ett litet tjuvnyp och blev förvånad att hunden som varit så snäll, lugn och gått undan, svarade upp och visade en imponerande samling vassa tänder :devil:

Hans pappa heter Kurants Joker och tiken Jabina Abbi. Jag har suttit och kikat på hunddata men Schäfer är inte min ras alls så namnen säger mig ingenting och det går långsamt att reda ut begreppen. Sitter just nu och läser på om korning för att förstå hur de "poängen" delas ut. :cool:

Härligt att han får en ny chans hos er när han inte passade i FM's verksamhet. Hört att de föder upp c.a 200 hundar varje år och enbart c:a 25 % passar in i den militära verksamheten. De söker efter fodervärdar åt valparna både på mässor och i tidningar. Underligt (men bra för er) att inte fodervärden ville ha honom när han inte klarade testet. Lycka till med honom! :laugh:

Liknande trådar

Relationer Jag har skapat ett nytt nick då jag vill vara anonym... (OBS långt!) Hur som helst, för ett år sen ungefär träffade jag på en kille som...
2
Svar
25
· Visningar
4 733
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka