Ny filmtråd på våra hästar....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

...och vad gäller texten om "halvhalter" så är det ett internt skämt efter att jag (mycket irriterat :o ) snäst åt min underbara medryttare tillika dressyrdomare under en programridning för henne att "halvhalter - jag kan inte hålla på med sådana - titta här hur det blir". Battis stod på stället och slog upp huvudet - vilket nog inte berodde så mycket på mina försök till halvhalter utan på att jag blåslet i munnen på honom och var i upplösningstillstånd. Tack och lov har jag fått äta upp det där efteråt, så jag var så illa tvungen. T.o.m jag ser ju på filmerna vad som saknas liksom... :angel:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Vad kul att se er:idea: Han rör sej verkligen härligt, din häst och verkar liksom en aning bestämd av sej, jag får intrycket att ni har en bra personkemi ni två:D

Kom plötsligt att tänka på några gamla filmer, vilken otroligt skillnad det är och vilket jobb du har gjort:bow::bow: En helt annan häst, verkligen! Jag gillar honom!


Visst är det konstigt med tyglar:confused:
Jag tycker jag hela tiden kortar tygeln och flyttar fram handen 1 dm framför sadeln (som tränaren tjatar om) men sen tittar jag ner och - den är över framvalvet igen:confused:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Tack, vad kul att allt arbete syns. Han har förändrats en del, min lilla skithäst faktiskt. Någon gångartshäst är han ju inte, min hoppstammade lilla fjant, men det är rätt kul att vi har gått från att ha femmor på gången i LC/LB till oftast 7 (med avdrag för skritten som framför allt på tävling är crappy) i MsvC. Det är då man förstår varför det sägs att det går att utveckla gångarterna rätt mycket. :D

Och ja, han har en hel del humör. Till skillnad från hans hemskt milda matte... :angel: "Som ett gift gammalt par" som en tränare kallar oss när vi hamnar i luven på varandra efter ca 10 sekunder på ett ridpass eftersom vi båda vet Precis hur vi skall trigga igång varandra. :crazy:

Ja, det där med tyglar är miserabelt, jag blir galen! Igår när jag red träning så bara skrattade min tränare när jag hävdade att det inte GICK att korta tygeln mer. En veckas ridning på lågvarv låg och rund senare så hittar jag inte tillbaks till "arbetslängden". Jag är ju så imbecill att jag räknar pluppar på bridongtygeln för att ha en susning om vart jag skall vara och på en vecka blev tygeln automatiskt en plupp för lång... :angel:
 
Senast ändrad:
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

vilket himla härligt ekipage ni är och va snygg battis är! jag har nog alltid trott att ni är ett sämre ekipage pga av ditt hemskt roliga sätt att skriva om dig själv! :D
tycker ni ser jättefina ut och fina skolor:)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Tack snälla. Haha, vi är ganska usla faktiskt. Eller, hästen är bättre än jag, tack vare kompetenta tränare som ridit honom en hel del, men jag gör så gott jag kan. Oftast. ;)

Skolorna är vår akilleshäl, eller, de kan vara det som lyfter ett helt program när vi får till det, men vi kan likaväl få fyror - de är väldigt lätta att förstöra på tävling (och hemma för den delen)... :crazy:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

men nu tycker jag dom ser fina ut på filmen!
och du är ju duktig. tänk va få som ens kan få till en skola någon gång hemma;)

kan du inte lägga ut en gammal film så vi får se hur han har utvecklats?
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Tack, du är snäll! :)

Skall se om jag kan hitta någon gammal, är rädd att de låg på min gamla hårddisk som brann, men skall kika! Hade varit kul själv att se! :D
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Här är sista snutten, denna är filmad med mobiltelefon så tja, den är sådär rent kvalitetsmässigt.

Dessutom bjuder den på både oredigerad mall eftersom jag inte iddes ändra efter att programmet hängt sig samt en remarkabelt usel diagonalsluta som man skulle kunna använda som studieobjekt för ungefär alla fel som ryttare ev. kan göra för att sabba en skola... Enjoy. ;)

http://www.youtube.com/watch?v=Fz4WG1IQPNI
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Men SaraMara, varför är du så negativ mot dig själv varje gång du lägger ut bild o film på er? Du borde nog bättra på ditt självförtroende lite för ni är fina, du och Battis! (här skulle det varit en tumme upp smiley..)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Så negativ är jag väl inte? :D Jag är dock väldigt väl medveten om våra brister och jag är rätt självkritisk, men vad gäller att jag är kritisk den här gången så är den slutan faktiskt riktigt, riktigt rolig. Jag sitter som en gammal påse med ruttna morötter och ridskoleflyttar ytterskänkeln bakåt virveln samtidigt som jag tränger med tygeln. Fabulous! :rofl:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Han ser jättehärlig ut!:love: och ni är så fina ihop! Men visst tusan har du blivit smalare!? Tyckte du såg lite fluffigare ut på någon tävlingsbild från i ..hm,
a015.gif
..somras.:D

Skolor är ett djävulens påfund och kan enbart ha till syfte att avslöja ryttarens svagheter...:mad: Tycker att det är ett ständigt gnäll på diverse domare och för att inte tala om tränaren, att de är för raka, för mycket tvärning, för mycket ställning, för lite ställning etc...o ALLTID ska d vara mer gest o uttryck...jäkla krav de har
e030.gif
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Haha, i somras var jag nog smalare än jag är nu faktiskt, men jag tror att jag vet vilka bilder du menar och då är de ifrån i våras - och då var jag Definitivt fluffigare (vilket härligt ord :D ).

Tack för beröm!

Haha, ja, eller så blir det felställd skänkelvikning, eller... Bläk är det, så jäkla bläk. :D
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Din hāst ser supertrevlig ut. Det ser harmoniskt ut, bra ridet. Bara att lapa i sig berömmet :D

Skolorna brukar jag trassla till med att alltid göra "för mycket"...
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Tack snälla! :)

Ja, lite samma här - eller så kommer vi in bra och så blir jag helt passiv. :D
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Åh vad jag gillar din fina gula - och dina tyglar är ju faktiskt mm-korta om man jämför med mina, så du har kommit långt! :)

Hur gammal är han (?)? :)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Tack :) han är 5 år. Att tyglarna var såpass "korta" var nog bara tack vare att tränaren var på mig som en iller :D Det känns ju verkligen som att det inte GÅR att ha sådär korta tyglar, armarna räcker inte till liksom...
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Vad snygga ni är, SmalaSara och BiffBattis! :bump:

Jag säger som du själv skrev i något inlägg: nu går han så pass bra att det är dags för dig att skruva ner på dig själv och bara "flyta omkring"! :D
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Han har blivit jättefin!!
Och som även SaraMara sa, du har ju superkorta tyglar om man jämför med en annan. :angel: För såklart är även jag tokigt dålig på att korta upp. :D
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Tack :) han är 5 år. Att tyglarna var såpass "korta" var nog bara tack vare att tränaren var på mig som en iller :D Det känns ju verkligen som att det inte GÅR att ha sådär korta tyglar, armarna räcker inte till liksom...

Nej men PRECIS vad jag brukar säga:rofl: "Då når jag inte" :angel:

Din häst är verkligen jättefin, och du verkar rida den så mjukt och trevligt! :bow:



SaraMara: visst 17 rör sej din jättetrevligt, du är kanske lite hemmablind:D (ang vad du skrev om hans hoppstam..)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 037
Senast: Ridinglady
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 368
Senast: Fazeem
·
Hästmänniskan Hej! I början av det här året fick jag ta bort min gamla ponny som jag haft i 13 år, sedan jag var 14. Redan efter en vecka var jag...
Svar
10
· Visningar
1 625
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 826

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp