Ny filmtråd på våra hästar....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Alltså hon har ju inte direkt blivit sämre av sin mammaledighet....:cool: Jeeesus vilken balans hon har i galoppen! Å traven sen...:love: Det kommer bli en fantastisk dressyrpärla det där!
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

zoomen har lagt av :grin: Hoppas få filmat "på riktigt" snart, börjar bli tröttsamt att ständigt vara ur bild :)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

KL*

Nu ska jag blotta mig alldeles totalt. Inbiten hoppryttare som jag är känner jag mig inte helt bekväm med "dresssyrutrustnin" men i tisdags hade min tränare med sig sadel, träns, vita lindor, ja hela kittet så det var bara att le och se glad ut och låta henne "spöka ut" (ursäkta ordvalet, hihi) mig och hästarna. Här är resultatet

jag och 05an jag har hemma på tillridning
http://www.youtube.com/watch?v=DjwhecnCgkE


jag och min 6åring som normalt sett rids på hack. Hon är inte bekväm med bett som ni kanske ser. blir spänd och hackig i gången och vill inte gå fram till handen
http://www.youtube.com/watch?v=ayJ8vIRFVGs
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

+ Hedwig.

Tack!:D Jag gillar henne också men det är kul att andra tycker hon ser fin ut för man blir ju lätt partisk. Jag tycker att hon är alldeles för tunn, men det syns inte så väl på filmen. Mamma ledigheten har nog gjort henne gott, vet dock inte om jag kan säga desamma för mig själv.:p Själv är man mest tjock och har noll balans i kroppen.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Fina hästar båda två! Däremot tycker jag att det går väl fort med häst nummer två. Såg trevligt ut :)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

tack:D
ja jag rider henne medvetet i lite övertempo för hon blir så otroligt spänd när hon går på bett och dessutom måste gå i lite lugnare tempo...dålig ursäkt:P
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Som du säger själv så ser han ut att behöva betydligt mer framåtbjudning, framåttänk och framförallt avslappning. Utan det kan ni aldrig nå en vettig arbetsform. Han blir på tok för hög i nacken oxå motför vad han skulle behöva vara.

:)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Som du säger själv så ser han ut att behöva betydligt mer framåtbjudning, framåttänk och framförallt avslappning. Utan det kan ni aldrig nå en vettig arbetsform. Han blir på tok för hög i nacken oxå motför vad han skulle behöva vara.

:)

Han har ganska lätt för att koppla bort en, när han blir spänd eller så.
Och den här gången tog han varken framåtdrivande eller sidförande skänkeln så bra, i vanliga fall brukar iaf framåtdrivande skänkeln fungera, och så brukar han ta vänsterskänkeln för sidförande ganska bra, högerskänkeln lyssnar han inte riktigt lika bra på, då han är svårare i högervarv överhuvudtaget.
Och just den dagen var vi också i ponnyridhuset på ridskolan, där han normalt inte brukar gå, utan han går ju storhästlektioner.
Och han har väldigt lätt för att bli spänd och "stjärnskikare" om man inte är en skicklig ryttare, vilket jag inte är.
Men det är inte det lättaste när man bara rider 1 gång i veckan.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Jag gillar 06:an bäst men det är nog nåt mer än att hon går ojämnt på bett? Däremot fixar jag inte att titta klart på dina filmer pga all slow motion tjafs...kan du inte lägga sånt sist i filmen om du vill ha med det?
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Ja det är gräsligt med övervikten o obalansen man får men DÅ är det bra med unghäst på 1 sätt för då hinner man med att rida upp kondisen långsamt eftersom pållan inte orkar så långa pass hon heller!:D
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

ett stycke brun häst :D ryttaren vill inte ha några kommentarer då det inte är jag som sitter uppepå, hästen har haft problem med ett förskjutet bäcken men det börjar ge med sig men hon vill skjuta in högerbogen inåt i höger varv och gå utåtställd men nu har hon börjat att fixa det i skritten och några steg i trav! Underlaget var inte optimalt så lite pinnig trav får ni stå ut med :devil: ån som rinner förbi planen har dessutom börjat frysa = KNAK SPRAK!

http://www.youtube.com/watch?v=y1b8qRleHhk
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Nu vet jag ju att du haft bekymmer med bett o trav o alltihop så jag utgår från det i mina kommentarer.

men en bra övning när de inte vill böja en sida är att istället för att putta ut bakbenen o försöka böja innersidan, (ser iaf ut som om ryttaren gör så) så kan man rida med tagen bakdel. Alltså man har innerskänkel långt fram o formar där medan ytter är ngt tillbaka o oyttertygel gör halvhalter kontinuerligt. Då tvingas hon jobba lite mer med bak o forma sig utan att kunna smita sådär. Tror även du får bort att hon lägger huvudet på sned om du provar detta.

Jag måste iaf säga att jag beundrar alla som omskolar travare o får dom att jobba så bra som din gör för det är verkligen ingen lekskola!:bow:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

*kl*

Sitter och försöker klippa ner dagens entimmespass till snuttar som är drägliga, men fasen vad tid det tar... :crazy: Jag har tappat kollen helt enkelt, var år och dar (nåja, nästan) sedan jag blev filmad sist när jag red.

Här är en första snutt från passet, uppvärmning:

http://www.youtube.com/watch?v=GwXJxTv3ZWY
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Men du! Det var ju lite lustigt för jag satt o tänkte när jag öppnade filmtråden...det var längesedan man såg SaraMara här!:laugh:

Battis rör sig härligt o visst har du blivit smalare?? Men jag saknar film från själva passet, vill inte bara se uppvärmning!:bump:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Haha, ja, det var länge sedan jag blev filmad. Min sambo har gått i strejk tror jag - men idag stod han ut nästan hela passet. ;)

Det kommer förhoppningsvis fler snuttar - men tydligen delade sambon upp filmandet mellan kameran (där batteriet givetvis tog slut) och sin mobiltelefon. Håller på och överför den sista jag har till you tube där jag rider några taskiga försök till skolor i alla fall, vilket troligen var så nära riktigt arbete jag kom idag att döma av hur det ser ut på filmerna.

Konstigt det där hur man själv tänker att "nu rider jag låg och rund och på lång tygel MEDVETET" och att det sedan ser nästan likadant ut när jag sitter och tänker "nu rider jag på riktigt och har kort och fin tygel"... :mad:

Här är senaste - som jag hoppas att yt har bearbetat färdigt:

http://www.youtube.com/watch?v=yREvJIAT_FM
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 037
Senast: Ridinglady
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 368
Senast: Fazeem
·
Hästmänniskan Hej! I början av det här året fick jag ta bort min gamla ponny som jag haft i 13 år, sedan jag var 14. Redan efter en vecka var jag...
Svar
10
· Visningar
1 625
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 826

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp