Ny färg i stallet

Sv: Ny färg i stallet

OHH JA det hade varit riktigt snyggt :love:
Måste berätta för gubben att så vill jag ha mitt stall!

Cesam skrev:
Nej i en del fall behöver man bygglov för att måla om huset utomhus, eftersom grannar och omgivning kan störas av denn ya färgen.....Det låter tokigt, men så är det......
Det heter bygglov, även om man kanske skulle kalla det tillstånd.....
Säkerligen olika för olika kommuner, men...tyvärr....det är inte bara till att måla om i den färg man vill ha.......så där bara.....

mvh
Carina
I den kommun jag bor i så får vi måla rött, vitt,gult, och grått utan bygglov. Var tvungen att kolla detta för något år sedan då dom hade målat herrgården i grannkommunen GRIS ROSA.

åke skrev:
I den kommun jag bor i så får vi måla rött, vitt,gult, och grått utan bygglov. Var tvungen att kolla detta för något år sedan då dom hade målat herrgården i grannkommunen GRIS ROSA.

Ja, det brukar vara typ sådana färger man får lov att måla om med utan bygglov...men vill man ha ngt. annorlunda, mera chockande så måste man ha bygglov....
mvh
Carina

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 215
Senast: Oh_really
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 334
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 112
Senast: Emro
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 097
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix