Ny dator + Lineage 2 + Vista

M

moonlightgarden

Jag har köpt ny dator nu men får det inte att fungera med lineage 2. Jag vet att det ska gå att få det att fungera. Spelade det på vista på mitt ex dator.

men nu har jag gjort allting och jag får det inte att fungera.

jag lät inte installationen köras via det datorn säger utan installerade på det rekomednerade sättet och tryckte i kör som administratör först. sedan så kollade jag innan jag startade uppdateringarna att det var i administratör läga och i kompabilitetsläge för xp service pack 2 som dom sa på forumet på lineages hemsida.

sedan har jag oxå ändrat internet inställningarna någon stans som dom rekomendera när det fortfarande inte fungerar att köra spelet.

Och det fungerar fortfranade inte. Någon som kan hjälpa mig?

Sv: Ny dator + Lineage 2 + Vista

Jadu... avinstallera och låta vista installera som han vill själv, för att sen klicka i administratör och xp-kompatibilitet först då du ska till att köra?

Hm, har tyvärr inte tid att googla fram lösningar åt dig just nu, återkommer söndag eller måndag kväll om ingen annan klurat fram nåt smart.

Det gjorde jag först, det funkade inte då heller :(

Därför jag testade den rekomenderade versionen av installationen å det funkade faktiskt lite bättre då. Slapp lada upp första delen som kommer innan den nya fönstret kommer för nerladdning av filerna.

Hoppas du förstår vad jag menar, lite luddigt skrivet. Svårt att förklara ordenltigt.

Det här kommer att sluta med att jag måste trava iväg och köpa Lineage2 tror jag... :rofl:

/ullo, på väg på shoppingrunda

Jasså :devil:

Får du bli fast i träsket oxå :D

Ett par snabba frågor:

- Har du fått installationen att fungera?
- Har du lyckats installera uppdateringarna?
- Har du blivit "klar" med allt ovanstående och försökt starta själva spelet?

Var kommer felet och vad är det för slags fel?
- Hänger sig datorn?
- Kommer det upp ett felmeddelande och vad står det i så fall?
- Låter det bara ding och sen händer inget mer?

Och förstås, vad blev det för dator?
- CPU(er)
- Internminne
- Grafikkort
- Hårddisk

Jag fick installationen att fungera,
uppdateringarna är installerade å klara för användning,
det är när man startar spelet som inget händer. å då menar jag ingenting. jag trycker på startknappen å då försvinner den rutan, som sig bör. sedan tar det normalt ett par sekunder innan man ser att spelet visar en bild så att man förstår att det håller på å ladas upp - detta är vad som inte händer. istället så står den där snurande salken och snurar bredvid muspekaren så pass länge som den ska göra när det fungerar bara det att när den snurande saken brevid muspekaren försvinner så händer ingenting. det låter inte ens något. Dock syns spelet i aktivitetshanteraren trots att det aldrig kommer fram på skärmen.

internminne: från grunden 1 gb köpte ett till så den ligger på 2 gb
grafikkort nvidia 8400
hårddisk 500 gb
procesor en dubbelkärnad Intel(r) core(tm)2 4400 @ 2 ghz

så problemet du har är då att du inte lyckas spela lineage2 i windows vista, ? har du uppdaterat alla drivrutiner? grafik, moderkort, allt...

btw, vi är #3 på google om man söker på lineage 2 vista :)

"RIGHT click on the LINEAGEII icon on the desktop, select Properties.
A window should open with several tabs, select the CAPABILITY tab.
Within this tab, there are several options, ignore everything else and go down to the bottom where it says "Privilege Level", a checkbox is below with the following beside it "Run this program as administrator", Place a check in this box by clicking on the box.
Hit APPLY then OK.

Now double click the icon, a dialog box should come asking if you are sure you want to run this program, hit ALLOW.

From here on you should have ZERO problems updating the game, running the game, or being interrupted by further dialog boxes. "

hmm kan det vara så att istället för att ladda så poppar vista upp en truta bkom skärmen du ser? som den tycker att du ska fråga på? usch jag hatar vista...
testa att alt-tabba när muspekaren snurrar.

Senast ändrad:

När jag googlade lite snabbt i morse så lutade det åt att man behövde stänga ner den där UAC-säkerhetsgrejen åtminstone första gången man körde. (UAC = user account controls(?) = den där saken som poppar upp frågor om "Är du heeeelt säker på att du vill köra progammet du startat?".)

Hann dock inte med att skicka länkar och skriva av exakt, var tvungen att kasta mig iväg. Kanske kan vara till en liten hjälp iaf?

Men Baka_kuns Alt-Tab-förslag bör testas först!

Hm det första du skrev d.v.s. det på engelska har jag redan gjort utan resultat.

Ska prova med de andra. andra nu.

I know, finnt å ligga på 3:e plats :devil:

ankse ska ta å ladda ner drivrutiner på grafikkortet oxå :angel: (kanske ska prova det först..)

Förstår vad du menar, men är inte säker på vart det r man stänger av och hur man stänger av.
Men provar det om Baka_kuns förlag först..

Så nu har jag installerat drivrutiner för grafikkortet och provat att allt tabba. Inget funkkgerar tyvärr :cry:

mäh :O då tar vi i med hårdhanskarna då, börja med att stänga av uac. sen testar du igen.
öppna kör rutan, och skriv msconfig, rota fram det där.

och sen hittade jag detta, http://www.jonassononline.se/?tag=lineage

"Det hela grundar sig egentligen i att jag bytte mitt gamla Windows XP mot nya fräscha Windows XP x64 Edition. Ett byte som var mycket positivt, förutom att jag inte längre kunde starta Lineage 2 på min dator. En anticheat-komponent vid namn GameGuard fungerade nämligen inte med 64-bitarsoperativ. Tji fick jag.

Men igår installerade jag ännu en gång spelet på 64′an och satt och fipplade lite med diverse startfiler och annat. Och till slut lyckades jag faktiskt få igång spelet, genom att helt enkelt radera hela underkatalogen som innehåller det så kallade GameGuard-skyddet. Så tji fick dom!"

Jag har lyckats lokalisera och avaktivera uac:n nu iaf. Men upptäcket ganska fort att tydligen så måste spelet köra alla uppdateringar igen. Kommer ta hela dagen och antagligen större delen av kvällen, om inte rentav hela natten :cry:

Så får vi se om det funkar sen...

:banana: Det funkar :banana:

:bow: till alla i tråden :bow:

hehe, buggers. Jag som tänkte fixa in dig så vi får ytterligare en till datafanatiker på lineage som faktiskt är svensk :D

Det verkade så stökigt bara. En vecka installera (uppenbarligen) och sen kostar det tydligen att spela varje månad? Och jag som är periodare, hur skulle det gå? En massa pengar för mycket lite spel antagligen!

Har aldrig kört rollspel så jag är osäker på hela konceptet. Men, får jag tråkigt nån dag så vet man ju aldrig vad som händer... :D

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har en dator som stått ett tag. Jag skulle installera windows på den men det löste sig inte med nyckel då så den har stått av på...
Svar
9
· Visningar
1 240
Senast: maria85
·
K
IT & mobiler Rörig rubrik, men jag ska förklara så gott jag kan. I somras köpte jag en FujitsuSiemens med förinstallerat Vista. Datorn i sig är...
2
Svar
22
· Visningar
2 651
Senast: maria85
·
M
IT & mobiler Köpte en ny dator, då man startade upp datorn uppmanades man att bränna en vista recovery skiva, det har jag gjort nu.. Kan jag använda...
Svar
2
· Visningar
739
Senast: myspropp
·
IT & mobiler Jag får inte The Sims 2 att fungera på min dator med Windows Vista. Efter att jag har installerat och ska försöka starta spelet så...
Svar
1
· Visningar
1 064
Senast: Josefiine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka