BuenoBull

Trådstartare
Hej!

Jag ska köpa ny bur åt mina marsvin då den gamla är en råttbur och är alldeles för hög. Nu undrar jag bara hur man ska göra för att hålla alla fula fläckar i botten borta? Det har blivit en del fula och äckliga fläckar i bottenlådan på den gamla buren och jag vill ju hålla den nya buren fräsch så länge som möjligt! ;)

Sv: Ny bur!

Vet inte om det hjälper, men vi brukade ha tidningar i botten med annat strö över. Kanske hjälper?
Annars kanske du kan få grisarna att gå på låda?

Mjoo... gå på låda. De skiter och pissar mestadels uppe i vänstra hörnet så det kanske är en idé att sätta in en liten låda där! Var får man tag på en sån, närmsta djuraffär?

BTW, jag har spån som underlag och sen halm över.

Jepp, närmsta djuraffär lär väl iaf toahörn finnas vid, eller så kanske en kattlåda också kan funka? Om du nu inte har marsvin som jag hade, som vägrar hoppa över en kant högre än ½ dm :p :D

Ett tips är förstås att om du köper ett toahörn, köp ett som man kan fästa. Jag har då aldrig fått mina toahörn att stanna i hörnet... Visserligen är det bara råttor jag haft de till men mina gamla marsvin var precis likadana med annan inredning :D

Det finns små kattlådor med låg kant på d flesta djuraffärer... dom används på kattutställning å kostar 25 kr ungefär...

gul_zebra skrev:
Om du nu inte har marsvin som jag hade, som vägrar hoppa över en kant högre än ½ dm :p :D

Ja, det är ju det som är problemet... :crazy: Ena har inga problem med att klättra o hoppa medans den andra...SUCK! :angel: :rofl: Nej, men jag ska kolla sånt där toa hörn! Hur har du fäst dina då?? Med skruv kanske! :idea:

Jag diskar ur buren varje gång jag byter för att hålla den så fräsch som möjligt, och det verkar funka! :)

MagicMadonna: Jag försöker göra det iaf var tredje gång men det kanske behövs oftare då eller??

gul_zebra: Haha! Kom på att min pappa hade en sån låda till deras förra kanin som fästes med skruv. Men det såg ut att vara nån sorts hemmagjord... så det kanske jag också kan göra :idea:! Well see när jag får mina pengar nästa vecka!

beläggningen i botten på buren går att lösa upp med att gnugga Citron/citronskal på fläckarna och sedan skrapa med en spackelspade... tidskrävande arbete... med sedan såg min bur ut som ett helvete oxå... hjälper men den blir inte som ny i botten

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 939
Senast: fixi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu ska tjejerna få en ny fin bur! Jag är helt okej nöjd med deras gamla men nu när de ska bli tre igen så tycker jag att den blir för...
2
Svar
37
· Visningar
3 472
Senast: Lyan
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 286
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 713
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar