Ny bukehund på intåg

MikaTela

Trådstartare
Har i ca 1 år haft ett halvt öga på annonser efter en stor hund att utöka familjen med.
Men det blev inte riktigt så.
Istället så blir det en dvärgpinscher till i familjen.

I början av februari flyttar Kiitoyas Qiwi hem till oss.
En söt liten black and tan tik som jag alltid velat ha.

När jag var och kikade på valparna så var jag rätt inställd på att det inte skulle bli nån hund. Men efter att träffat mamman, hennes kullsyster och ena helsyster samt momorn till valparna och såklart valparna så var man rätt fast.
Men hade fortfarande problemet att välja då alla valparna var framåt och glada.
Men efter ett tag klättrade en av valparna upp i mitt knä och somnade nöjt vilket även uppfödaren var förvånad över då dom inte har gjort så tidigare.

Nu vill man bara att två veckorna som är kvar ska rusa iväg så jag får hem min lilla prinsessa!

603103_10151185677062026_349859770_n.jpg

Sv: Ny bukehund på intåg

Sååå söt! Grattis! Man kan inte åka och titta på en dvärgpinschervalpar utan att tinga en, vet själv av egen erfarenhet ;)

Hehe jao fast jag är rätt immun mot valpar och andra bäbisar. Så hade dom inte visat bra temperament eller mentalitet så hade jag inte tingat nån. :p

-smälter-

Vad roligt!
Och vad fin hon är!

Jag hade pinnevalpar i mitt knä för bara en vecka sen, och det är vansinnigt svårt att skaka av sig tankar som "Hmm... två eller tre, hur stor skillnad kan det vara egentligen..?" :angel: De hade en röd liten hane som både jag och maken inte riktigt kunde släppa. Så fin!

Grattis :)
Jag hoppas med på att hitta en ny flockmedlem av samma ras under året :laugh:

Något speciellt släkte du tittar efter?
Vet att Exigors ska para en tik i februari iaf. :)

Något speciellt släkte du tittar efter?
Vet att Exigors ska para en tik i februari iaf. :)

Jag vill helst ha föräldradjur som visar på att de kan arbeta. Vilket sållar bort väldigt många... Har en öppning som jag får se om den blir av.

Intressant! :)
Ja man vill att dom ska klara arbeta, Nisses (min gammelhane) pappa är duktig på det han får för sig och jag vore lycklig om jag får en så allsidig hund som honom! :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka