Ny Bukebäbis är här!

Boll

Trådstartare
Nu har Benjamin kommit :banana:
Han stack ut sin näsa klockan 03.42 i Måndags morgon, den 7/1, dagen efter beräknad födelse.

Jag, en knapp timme efter att benjamin fötts
anna1.jpg



Benjamin
benjamin2.jpg


Jag slank visst före några i kön, men det är sånt som händer:angel:

// Anna
 
Sv: Ny Bukebäbis är här!

Pigg och pigg... :D
Jag kände mig ganska så sliten måste jag erkänna :D

Tack för alla grattis! :)

// anna
 
Sv: Ny Bukebäbis är här!

Ååh, vi fick ocks Juice i champangeglas när Li föddes.
Stort Grattis! :love:
 
Sv: Ny Bukebäbis är här!

Stort Grattis!!!!!

Vilken liten söting. :bump:


(är lite avis på att du/ni fick erat fika så snabbt inpå...vi fick vänta läääääänge och sedan fick jag skicka min sambo att fråga efter det då jag var så jäääävla hungrig)
 
Sv: Ny Bukebäbis är här!

Gratulerar!
Du ser ju inte ens svettig ut! :D

Och vilket sött litet knyte :love:
 
Sv: Ny Bukebäbis är här!

Tack för alla grattis.
Nej, du vet, man är vältränad. Inte en droppe svett... :angel::D;)
Sanningen att säga så har jag hunnit torka av mig lite och tvingar mig att se något piggare ut än vad jag känner mig.
Sov som en klubbad sedan och vaknade inte ens när stackars Benjamin började gråta och ville ha mat :o
Min snälla rumskompis ringde på personalen som fick väcka mig :o

Allt gick bra.
Fast jag hade jättejobbiga förvärkar var 3-5 minut i nästan ett dygn. Då öppnades jag bara tre cm och gick och vankade i korridorerna på BB.
Tillslut gav de mig sömntablett och petidin (stavning?) så att jag skulle få sova några timmar.
Precis när jag somnade så gick vattnet och sen tog allt fart. 4 timmar senare är han ute.
Jag har ju förlossningsrädsla och hade möjlighet att avbryta för kejsarsnitt. Men jag höll ut vilket jag är väldigt stolt över mig själv för. :bump:
Hade underbar personal som stöttade mig och en duktig make :D
När väl förslossningen satte igång ordentligt såg jag aldrig någon anledning att avbryta. Krystvärkarna upplevde jag inte alls som hemska utan mest "styrkekrävande" Där fick man ju verkligen göra något själv.
Förra gången gjorde jag kejsarsnitt. Vilken skillnad det är nu efteråt. Man kan ju röra sig nu. Man mår så otroligt mycket bättre efter en vanlig förlossning!! :)

Via - Jag hann aldrig komma och hälsa på dig innan BF.
Jag åkte på en jätteförkylning och var helt slut.
Jag kommer och våldgästar dig så fort Benjamin och jag hat samlat lite krafter

// Anna
 
Sv: Ny Bukebäbis är här!

Gör du det! Säg till lite innan, så ska jag till och med baka lite!
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 118
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 837
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en hund (Terrier Brasileiro tik på ca 2 år) som sedan hon var ca 3 månader uppvisat symptom på allergi...
2
Svar
23
· Visningar
2 652
Senast: Sandora
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 502
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp