Sv: Ny bil...

jag har en mercedes ml 320, 00'a, endast gått 9000 mil då jag köpte den i fjor. den gav jag 135.000 för! det är dock ett bra pris, men letar man lite så finns det... och den motorn går länge...

grymt bekväm bil att köra, massa plats till häst och hundsaker, och foder! dessutom får den dra 3,2 ton...;)

Den har jag ju inte ens tänkt på. Har körte en sådan tidigar och blev helförtjust. Trodde bara att de fortfarande var ganska dyra. Springer genast in på blocket och kollar=)

Jag kan inte direkt hitta några andra bilar att rekommendera dig då vi har haft en audi S4 -92 som jag var supernöjd med! visste inte hur jag skulle kunna hitta en 4wd som skulle kunna matcha den, men så provkörde vi en Passat 02 och då vart jag fast, vi kände att turbo har vi haft men lite hkr vill man ju ha så det blev en V6 4-motion för vår del, supernöjd även med denna, reservdelarna inte lika fasligt dyra som till audin..
Så jag behöver nog inte säga vilken jag röstar för ;)

Hur tycker du att bränsleförbrukningen är på den? Vi hade väl tänkt oss en v5:a, men i "värsta fall" får det väl bli en v6 =)

Suzuki grand vitara, är jättenöjd med min bil men längtar tills jag kan köpa den nya modellen, för en suzuki grand vitara blir det igen, helt klart jag är supernöjd.

Tittade på den nya på globen och blev helt kära i den:love: Ska absolut åka och provköra den. Tyvärr tror jag att den nya modellen fortfrande är lite dyr att köpa fortfarande...

Vi har en passat, min första dragbil och jag kan rekommendera den. Har dock knappt kört ngn annan bil med släp men jag tycker att den känns enkel att köra släp med och den får dessutom dra 1500 på bkort. Enda nackdelen är att man sitter lite lågt i den om man är kort.

Önskar mig dock en 7 sitsig bil med samma dragkapacitet samt lösa säten (så man inte behöver ha alla 7 men kan ha ett extra tex).
Tips? (ungefär samma prisklass)

citat
Volvon då.. tycker jag en bil som bara har byggts för att försäkra folk om att det är den säkraste bilen och krocka i... eftersom jag inte vill krocka kollar jag på allt annat! jag gillar inte deras automatlådor.. de är för slöa på att växla, å inte ens deras "sportbilar" är sportiga.. Känslan i ratt å pedaler.. den existerar knappt.. Man tröttnar otroligt snabbt på att köra dessa bilar. Sen har vi bensinförbrukningen... Hur man en kör sin volvo, så blir den aldrig en normalförbrukare med bensin. Jag kan köra min sportbil med V6 motor, två turbos, 265 hästar och 400 nw på 0,76 liter per mil! det kan du inte köra volvos snålaste bil på! Tycker dessutom att prislappen är för stor. Sen har vi komfort.. den är rätt bra.. men väghållningen har fått lida som fan.. går knappt att köra lagligt i kurvor innan den kränger..
citat

Jag köpte en V70 dieselturbo -02 för ett tag sedan och den motsvarar inte alls din beskrivning. Den är riktigt snabb, stark och dieselförbrukningen hamnar på 0,8 liter/milen med släp, 0,5 liter/milen utan släp.
Jag kan hålla med om att en del volvo bilar är väldigt tråkiga men jag älskar min nya dieselvolvo, vill du provköra?

Opel Frontera - fyrhjulsdriven, bra med plats, MIN får dra 2000 kg, enda nackdelen är att det är svårt att få tag i reservdelar till min 95a.

Håller själv på och kikar på olika bilar då jag vill ha en som får dra 2500kg eller kanske mer, men det är svårt att hitta någon som får dra ordentligt och dessutom orkar utan att sluka allt för mycket bränsle.

/M

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 746
Senast: Grazing
·
Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 990
Senast: Guldaskig
·
Fordon Jag har genom åren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. Däremot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
902
Senast: Bonita4
·
Fordon Ok har fått till mig att jag nu måste välja ny bil i jobbet. Jag är i grund och botten väldigt ointresserad av bilar. Har inga direkta...
Svar
19
· Visningar
1 741
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama