- Svar: 45
- Visningar: 3 754
Det var danske Andreas Helgstrand som hördes på den uppmärksammade videon där regerande världsmästaren i lag, Carina Cassøe Krüth, piskar sin häst. Nu har Helgstrand fått ännu en avstängning.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför inte bara ge den människan djurförbud helt och hållet. Är ju uppenbart att han är väldigt för djurmisshandel, finns ju ingen tvekan liksom. Bara avstämning räcker liksom inte för att hålla en sådan person borta från hästar och träning, han borde inte få ha med djur att göra övht.Det var danske Andreas Helgstrand som hördes på den uppmärksammade videon där regerande världsmästaren i lag, Carina Cassøe Krüth, piskar sin häst. Nu har Helgstrand fått ännu en avstängning.
Vissa har aldrig haft det genuina intresset för hästen. Vissa har fostrats till att använda och förbruka. Jag tror aldrig de kommer känna något för hästarna. Tyvärr.När gick man från att älska hästar, ridningen o allt runt där till att se en häst som en maskin? När gick man från att ramla av och skylla på sig själv till att misshandla och prygla en häst till lydnad? När gick man från hästens väl och ve till ryttarens ranking? När förlorade de intresset för hästen?
Så sjukt. Det är ändå bara ord som han säger. Han uppmanar ryttaren som blir avstängd efter genomförande av orden. Har han sådan makt? Orden är sjuka men va fan… vad är det för fel på ryttaren? Skulle hon ha varit reserv på os? Varför skaffar dessa människor inte motorcykel och kör speedway? Det är ändå bara ord han straffas för det är sjukt också.
Har ibland svårt att förstå användaren som skrev inlägget men tolkade det som att hans ord om att bättra sig var just bara tomma ord men kanske jag som missförstod inlägget.”Bara ord”? Det är väl inte så bara? Olaga hot är också ord och olagligt.
Vad menar du med det här?Det är ändå bara ord han straffas för det är sjukt också.
"Man" gjorde inte det. "Man" ansåg från början att hästen ska vara som en robot utan egna känslor, behov och tankar som enbart ska lyda människan och knappt andas utan tillåtelse. Ruska på sig, höja huvudet, gnägga, skrapa med hoven av rastlöshet eller hunger bestraffas. Hade det inte varit så hade skarpa bett, sporrar och spö inte funnits. Även bland de som säger sig älska hästar är det makten endel vill åt. De vill bestämma, kuva och kräva. Endel förstår det nog inte ens själva. De tycker att de som människa har rätten att bete sig så. Att det är så "man" gör.När gick man från att älska hästar, ridningen o allt runt där till att se en häst som en maskin? När gick man från att ramla av och skylla på sig själv till att misshandla och prygla en häst till lydnad? När gick man från hästens väl och ve till ryttarens ranking? När förlorade de intresset för hästen?
(Ber om ursäkt @tara att jag svarar innan dig. Du får rätta mig om min tolkning är fel)Vad menar du med det här?
Det är väl regelbrottet han straffas för? Tänker du att regler som ämnar att reglera verbalt beteende ska hanteras på något annat sätt än andra regler? Varför?
För mig ligger det närmast till att uppfatta det som någon sorts i frågasättande av om sådant som "bara är ord" ska omfattas av straff och regler. Men lite oklart om det menas så eller något annat, därav frågan.(Ber om ursäkt @tara att jag svarar innan dig. Du får rätta mig om min tolkning är fel)
Jag tolkade det som en fråga om ”Helgstrand har en sån otrolig makt över andra att han med bara ord kan få andra att misshandla hästar” (förut har han själv misshandlar hästarna).
Tack @Tora ja, det var inte något försvar för Helgstrand jag menade. Sjukt hela situationen och att en olympisk ryttare genomför det han säger är sjukt. Om det varit någon yngre mycket påverkbar ryttare men en erfaren ryttare som vill tävla i os. Konstig makt den gubben tydligen har eller påstås ha.(Ber om ursäkt @tara att jag svarar innan dig. Du får rätta mig om min tolkning är fel)
Jag tolkade det som en fråga om ”Helgstrand har en sån otrolig makt över andra att han med bara ord kan få andra att misshandla hästar” (förut har han själv misshandlar hästarna).
Jag tittade mest på hur hästen väljer att balansera sig när den inte påverkas av bettet. Långt ifrån att gå "i form" och mycket trevligare att se på.Men PR-teamet för Helgstrand dressage låter sig inte nedslås.
https://www.facebook.com/reel/553774920640401
En typisk dag på jobbet i den "nya" Helgstrand-eran? (skulle inte tro det)
Alltså det är så löjligt, det är inte jätteimponerande att rida en vanligt utbildad häst bettlöst eller utan huvudlag för den delen. Det bevisar inte att dom inte misshandlar hästarna.Men PR-teamet för Helgstrand dressage låter sig inte nedslås.
Sporrarna sitter fortfarande på. Glömde de ta av dem i sina ivriga försök att verka trevliga? JössesMen PR-teamet för Helgstrand dressage låter sig inte nedslås.
Ja varför skulle man ens ”behöva” sporrar på en uteritt.Sporrarna sitter fortfarande på. Glömde de ta av dem i sina ivriga försök att verka trevliga? Jösses
"problemet" är väl kanske att han väl egentligen inte själv har fångats på bild görandes handlingar? (rätta mig om jag har fel).Varför inte bara ge den människan djurförbud helt och hållet. Är ju uppenbart att han är väldigt för djurmisshandel, finns ju ingen tvekan liksom. Bara avstämning räcker liksom inte för att hålla en sådan person borta från hästar och träning, han borde inte få ha med djur att göra övht.
Sidospår men det beror väl på vad man tänkt göra på uteritten? Om jag ska rida ett dressyrpass fast ute på uteritt så har jag samma utrustustning som jag har vid dressyrpass på banan. Tycker inte det är ett dugg konstigt att ha sporrar på när man rider ut.Ja varför skulle man ens ”behöva” sporrar på en uteritt.