- Svar: 45
- Visningar: 3 751
Det var danske Andreas Helgstrand som hördes på den uppmärksammade videon där regerande världsmästaren i lag, Carina Cassøe Krüth, piskar sin häst. Nu har Helgstrand fått ännu en avstängning.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Funkar det bra är det rätt Jag tror mycket på att först och främst känna efter vad som känns bra och se teorier om ridsits, löpsteg, tramp vid cykling osv. som just teorier där beprövad egen erfarenhet går före.Exakt, det handlar ju om att respektera sin egen brist på fantasi och (uhm försöka) tänka främst väl om andra tills de bevisat att tänka väl var fel. Bara för att jag inte kan föreställa mig någonting så betyder ju inte det att det inte händer. (delvis för att jag är så himla trött från när jag var liten på tisslandet och tasslandet o illapratandet.)
(ridning i andra kulturer hamnar ju där. Har mött några fantastiska ryttare som jag beundrar oerhört som rätt och slätt rider i stolssits om de sitter ned i galopp. Det ser fel ut för mig såklart, men jag vet också att de är 100 gånger bättre än jag är på att rida och har ridit sedan de var små och alla från det landet rider i stolssits. Så jag tänker inte tänka att de gör fel och min kultur gör rätt utan tänker anta att båda är rätt.)
Mitt svar på det är ja. Med tillägget att för sporrar gäller det ENDAST när ryttaren har sådan kontroll på skänkeln att den inte använder dem i onödan. Tyvärr är det alltför många ryttare som rider med sporrar utan att ha tillräcklig kontroll på sin skänkel, så därför anser jag ändå att sporrar bör användas sparsamt vid all ridning.Så egentligen borde man då alltid rida med sporrar och spö ifall man skulle hamna i en sån situation där man behöver flytta hästen?
"problemet" är väl kanske att han väl egentligen inte själv har fångats på bild görandes handlingar? (rätta mig om jag har fel).
Dvs allting som hänt nära honom har kunnat skyllas på andra, dvs de som gjort det har kunnat skylla på en kultur eller att de trott att han velat det och han har kunnat skylla på dem som gjort det och att de missuppfattat vad han velat. Dvs att han behandlat människor dåligt, så de mått dåligt, så de behandlat hästar dåligt. På ngt vis. (det är inte vad jag tror såklart, eller vad någon tror, men jag tror att rättsinstanser måste se det så)
Så det här är ju egentligen det närmsta man kommer en direkt handling från honom som visar att han faktiskt är precis så som folk misstänkt? (känns som en viktig del isf.)
I så fall är det lite av en chock att de accepterar honom som tränare för OS. Men det kanske inte finns några regler som kan stoppa detJo det har han. Flera gånger faktiskt. Blivit avstängd från landslaget tidigare
I så fall är det lite av en chock att de accepterar honom som tränare för OS. Men det kanske inte finns några regler som kan stoppa det