Ny asyllag

Njae inte så bra. Däremot gillar jag Ebbas förslag att soc bidragstagare som bor på asylboenden ska jobba oavlönat i 20timmar per vecka. Hon säger att hälften av hushållen som har soc bidrag har utlänsk bakgrund. Å dom asylsökande som uppträder illa på asylboenden ska få sina bidrag indragna och så ska dom sparkas ut från boendet så får dom skaffa egna bostäder. Själv säger jag varför hålla på och dalta med dom. Utvisa dom direkt istället.
Det stora problemet är inte att folk på asylboenden inte skulle vilja jobba utan att de inte får vare sig jobba eller gå sfi.

Vad spelar det för roll om de vill arbeta eller inte, när det inte finns jobb till dem ändå?
t3nvF7S

Du kan alltså inte se likheten mellan en växande befolkning och en växande befolkning?

Ökad befolkning ger ökad befolkning? Ja, det låter högst rimligt men det saknar fortfarande relevans. Om du menar att det är relevant får du säga hur du menar att det skulle vara relevant.

Om du menar att det är relevant får du säga hur du menar att det skulle vara relevant.
Tack det var snällt att jag får det.
Men det roar mig inte att behöva vara övertydlig som om jag skulle förklara för ett barn.
Och jag är på forumet för att roa mig så det får vara.

Tack det var snällt att jag får det.
Men det roar mig inte att behöva vara övertydlig som om jag skulle förklara för ett barn.
Och jag är på forumet för att roa mig så det får vara.

Nu var det inte den höga nivån i ditt inlägg som förvånade utan den låga nivån. Du brukar ha mer kött på benen än så.

Fast visst, om du anser att korrelationen som finns mellan befolkningsmängd och antal arbetstillfällen skulle vara ett argument för att ta emot icke kvalificerad arbetskraft så får du väl tycka det.

Nej, vi tar emot medmänniskor i nöd och erbjuder dem skydd. Bonus är att de också skapar tillväxt och arbetstillfällen. Men det är inte därför vi ska ta emot dem.

Jo, jag kan köpa det humanitära argumentet då de även skapar arbetslöshet och underskott.

Visst men jag är så oändligt trött på ditt tugg.
Nu så tog @sjoberga vid så fint där jag lämnade.
Det finns nämligen massor av människor som förstår vad jag menar utan att jag behöver ägna mig åt tråkiga förklaringar.
Jag sätter hoppet till dem.

Fast när nu vissa envisas med kommentarer om att problemet är att flyktingarna inte får jobb är det tämligen relevant att upplysa om arbetsmarknadsläget. Det är således inte mig du borde vara trött på utan de som har icke realistisk syn på hur problemen ska kunna lösas.

Fast när nu vissa envisas med kommentarer om att problemet är att flyktingarna inte får jobb är det tämligen relevant att upplysa om arbetsmarknadsläget. Det är således inte mig du borde vara trött på utan de som har icke realistisk syn på hur problemen ska kunna lösas.

Fast en del av problemet är att asylsökande inte FÅR jobba under tiden asylansökan prövas.

Jag tycker utifrån hur det ser ut lokalt, att det verkar som om många av våra asylinvandrare är väldigt arbetsamma, kreativa, självförsörjande.
Visst finns det många som fastnar i "bidragsträsket" också och visst finns det en attityd att man ska bli försörjd.
Men det vore spännande att se siffror på andelen egenföretagare bland första generationens asylinvandrare.

I "mitt" lilla samhälle om ca 2500invånare finns en blomsteraffär, en konsumaffär (som inte räknas i det här fallet eftersom det inte är en egenföretagare som startat), en klädbutik, två pizzerior, en antikaffär (med internationellt rykte), en tatueringsverkstad, två bilverkstäder och en outletaffär (räknar nu inte de "riktiga" industrierna utan småföretagen som har "butik" eller verkstad.
Majoriteten av invånarna är definitivt inte asylinvandrare.
Båda pizzerior drivs av "invandrare". Antikaffären drivs av en invandrare. Så av åtta lokala "butiker" drivs tre av invandrare.
Ganska mycket, faktiskt!
Hustrun till mannen som driver en av pizzeriorna, har också startat egen firma inne i stan drygt 3 mil bort.

Det är således inte mig du borde vara trött på utan de som har icke realistisk syn på hur problemen ska kunna lösas.
Jag är trött på att du med flera inte kan se att det egentligen inte är ett problem.
Det sitter bara i era huvuden.
Däremot så är det helt galet att asylsökande inte får försörja sig själva medan asylärendet prövas.
Det ger onödiga kostnader och gör människor olyckliga.

Jag är trött på att du med flera inte kan se att det egentligen inte är ett problem.

Så det är inget problem enligt dig att det inte finns arbete för folk som kommer hit?

Funderat på vad det får för effekt på ex kriminalitet och främlingsfientlighet?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka