nummerlappar och hästnr

SofiaOfSweden

Trådstartare
Hej!

Jag har några frågor ang. nummerlapparna som brukar fästas på hästen vid tävlingar. Jag har hört att det är hästnumret som ska stå på lappen, men vad är hästnumret och vart får man tag på det, får man det på tävlingsplatsen eller står det i hästens registrering?

Vad är skillnaden på lokal- och ryttarlicens, och vad krävs för att tävla lokalt i dressyr?

Tacksam för svar!

Sv: nummerlappar och hästnr

hästnumret brukar så bredvid ens namn i startlistan eller i hästförteckningen. Annars kan man alltid fråga i sekretariatet.

För att tävla lokalt behöver du endast lokallicens och grönt kort. Hästen behöver ingen licens.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 626
Senast: Lavinia
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 190
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Min nya älskling är väldigt fäst vid sina kulor. Så pass fäst att dom inte fanns att finna när han skulle kastreras liggande på...
Svar
4
· Visningar
1 404
Senast: valegro
·
Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 834
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka