Nummerlapp, hur sätter man siffrorna?

A

ArabianGirl

Om man har hästnummer 2, sätter ni lappar i brickan så att det står 002 eller bara en 2:a? Isåfall, sätter ni 2:an i mitten då?

Sv: Nummerlapp, hur sätter man siffrorna?

Har alltid satt så det blir 002 osv. Snyggast så tycker jag.

Jag lyckas aldrig få så låga nummer men om jag hade haft nummer 2 så hade jag satt den mitt på nummerlappen och blanka lappar vid sidorna.
Har jag nummer 22 så sätter jag dom till höger med en blank lapp före.

Tycker inte att det är bra med nollor före för det blir lite rörigt och svårare att se vilket nummer det är.

Jag får ofta låga nummer (haft nr 1 tre gånger i rad nu) Min ponny heter Brolötens Pommery så kommer långt fram i alfabetet. Jag använder alltid 001. Har ej blanka lappar så brukar ta nollan. Funkar bra! :)

Jag har en häst som börjar på A så får oftast låga nummer. Sätter blankt, blankt nr. Kan nog hända att jag sätter nummret i mitten ibland oxå. Brukar bli det som är lättast att ändra:p

Senast ändrad:

Jag hade satt 002.
Men måste få fråga, du hade väl inte tänkt skriva 020? För då blir det ju 20.

Har jag nummer 22 så sätter jag dom till höger med en blank lapp före.

Tycker inte att det är bra med nollor före för det blir lite rörigt och svårare att se vilket nummer det är.

Kan inte annat än att hålla med, så gör jag också.:laugh:

jag sätter bara en 2 i mitten. 002 kan bli numret på en efteranmälan och dom kan det bli lite rörigt för tävlande och funktionärer om du åxå sätter 002. har hänt på flera tävlingar hemma och när jag har varit ute. har du fått en 2 så ska du bara sätta den tycker jag.

KL

Även jag har en häst som börjar på A så jag får också ofta låga nummer. Jag sätter med nollor, alltså har jag 2 sätter jag 002 och har jag 11 sätter jag 011. Jag tycker det är fult med blanka :p
Jag har aldrig varit med att efteranmälda får likadana nummer, de efteranmälda som brukar vara med brukar få jättehöga nummer istället, t.ex. 285 eller 356.

jag sätter bara en 2 i mitten. 002 kan bli numret på en efteranmälan och dom kan det bli lite rörigt för tävlande och funktionärer om du åxå sätter 002. har hänt på flera tävlingar hemma och när jag har varit ute. har du fått en 2 så ska du bara sätta den tycker jag.

Va? Men 002 är ju 2. Har aldrig under hela min ponnykarriär varit med om att efteranmälda får dessa nummer. De har alltid fått högre.

002 kan bli START-numret för en efteranmälan i klassen men det är inte samma nummer som ska stå på nummerlappen. Nummerlappen används för att
påvisa vilken häst det är och har alltså inget med ditt startnummer att göra.

Det betyder att en efteranmäld häst rimligen aldrig kan få ett lågt nummer då de som var anmälda före anmälningstidens utgång redan har fått sina nummer med start från 1 (går i alfabetisk ordning efter hästens namn).

Har man fått hästnummer 2 är 002 det korrekta. Möjligen kan man strunta i nollorna men 2:an ska fortfarande vara placerad längst till höger eftersom mitten platsen är för 2:an i nr 20-29. Kan tyckas vara mindre viktigt men eftersom domare/överdomare använder sig av numren för att känna igen ekipaget/få veta vem ekipaget kan det bli fel ekipage som får böter/varningar etc om du sätter numret fel. Du riskerar tom att inte få något resultat inte få starta då "fel nummer" kan ses som att du tävlar en häst som inte är anmäld....

Har man fått hästnummer 2 är 002 det korrekta. Möjligen kan man strunta i nollorna men 2:an ska fortfarande vara placerad längst till höger eftersom mitten platsen är för 2:an i nr 20-29. Kan tyckas vara mindre viktigt men eftersom domare/överdomare använder sig av numren för att känna igen ekipaget/få veta vem ekipaget kan det bli fel ekipage som får böter/varningar etc om du sätter numret fel. Du riskerar tom att inte få något resultat inte få starta då "fel nummer" kan ses som att du tävlar en häst som inte är anmäld....

Det har jag aldrig hört. Står det i TR vart nummret ska sitta? Att man inte kan sätta 020 fattar jag ju, men blankt 2 blankt har jag aldrig upplevt som ett problem.

Jag har alltid haft 1 som nummer när jag tävlat och har alltid 1:an i mitten, ingen som har klagat än.

de gånger jag har haft låga nummer så har jag satt blankt, blankt, nummer. Snyggast så. Och även blankt, siffa, siffra om det är ett tvåsiffrigt nr.

jag skulle sätta 2 bara just för att slippa några dumma missförstånd som 002 efteranmäld...

nu har jag en R häst dock och tidigare en på E vilket inte leder till så tidiga!

Man sätter nummerlappen ental, tiotal och 100 tal. Dvs man sätter om man som i ditt fall har nummer 2, då sätter man den så att det står 002, annars läses det som 020, dvs 20, vilket ju är fel nummer. Blankt på sidorna är inte att rekommendera.
Lycka till med din tävling.

jag skulle sätta 2 bara just för att slippa några dumma missförstånd som 002 efteranmäld...

nu har jag en R häst dock och tidigare en på E vilket inte leder till så tidiga!

Me efteranmälda får ju högre nummer.

Blankt på sidorna är inte att rekommendera.
Lycka till med din tävling.

Varför inte?

Jag kollade igenom TR lite snabbt och vad jag kunde hitta stod det inget hur nummret ska sitta, bara man har rätt nummer och efter vad jag sett på tävlingar så är det väldigt olika hur man satt nummret.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 077
Senast: Bison
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Alla kartonger jag har släpat med mig fyllda med alla saker som jag har samlat på mig under livets gång har nu kommit till en vägs ände...
Svar
0
· Visningar
504
Senast: cassiopeja
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 116
Senast: Barbabelle
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 179
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar