Sv: Nu.....

hugger sista knappen..
de här börjar bli intressant... vilka mästerskap har ni ridit ,ponny eller häst??? Jag har ingen koll på vilka som varit framgångsrika inom fälttävlanslandslaget.. den enda ja vet sådär på rak arm e Uffe johansson.
o sen en junior som red NM på ponny (?) typ 86 elle nå... som ja e bra kompis med o hjälper hennes son med hans ponny.

Jag har inte ridit ett enda mästerskap så jag slipper avelsboxen!:p

bullis1 skrev:
Konstigt att de glömde nämna att det var viktigt att tänka på aveln av ryttare:p och att de mästarna vi hade (nittionio m fl) för ett antal år sedan nu borde lockas till avelsboxen:D

en mini "olgaklara" vil jag se.. när kommer den? Dags kanske? :idea:

Jag drar mitt strå till stacken genom att avla på Olgaklaras "gamla" häst. (Ja hon är gammal, nu ska hon inte ha fler föl. Hon blir 25) Har 2 avkommor på G som ska bli OS-hästar till mina egna 2 döttrar. :rofl:

Då borde du ju få ett riktigt fint diplom och en jättestor rosett för då har du ju varit verksam både i den två- och fyrbenta avelsboxen:bow: :bow:

Idasagare skrev:
en mini "olgaklara" vil jag se.. när kommer den? Dags kanske? :idea:

Jag drar mitt strå till stacken genom att avla på Olgaklaras "gamla" häst. (Ja hon är gammal, nu ska hon inte ha fler föl. Hon blir 25) Har 2 avkommor på G som ska bli OS-hästar till mina egna 2 döttrar. :rofl:

:eek:

En mini olgaklara!!!! :crazy:

Det räcker väl med att mina "gamla" pållar ynglar av sig ;)

Det låter rimligt med veteranklassen för min del, kan ju tydligen bli tufft motstånd.Håller med om att olgaklara och nittionio får sättas i avelsboxen tillsammans med en del andra kanske.Är ibland bekymrad för återväxten som går i vågor, men jag gör så gott jag kan.Man måsta planera både med hästmaterial och ryttarmaterial.Vi tar föl då och då både på ponny och häst.Men som nittionio sa , det var lättare när föräldrarna betalade.Jag red en galen welsh ponny, sedan blev det mer allvar med D-ponny... red SM i fälttävlan -83, -84, -85 utan någon större framgång just på SM, men vannt DM i hoppning med honom-83 och -84.På stor häst har jag ridit 3 lantliga EM, YRSM, YREM och senior NM.

Tyvärr så är jag rädd för att det inte räcker.......

Tyvärr så är jag rädd för att det inte räcker med hästaveln.....

Senast ändrad av en moderator:

Du borde också få ett fint diplom och en rostett för vad du åstadkommit i den två- och fyrbenta aveln! I väntan på den så kan du ju få två såna här:bow: :bow:

FT_ryttare skrev:
kommer du ihåg någon erika lindqvist eller quadrofenia... Tanja kallad.
Nej, tyvärr inte.Jag är ganska dålig på att komma ihåg namn.Red mitt sista ponny år -85.

fälttävlansmamma skrev:
den stora som nu fått detta härliga sto att satsa på + att hon har en blivande 5-åring av egen uppfödning som också måste ut, sedan har ju lillasyster tagit över hennes ponny....dessutom har hon sin B-ponny också.Det gäller att planera terminen väl...

Om man lägger ihopa allt detta så kan man chansa på att du känner igen den här busponnyn va?
astorphopp.jpg

Eller så är jag helt fel ute i funderingarna om vem som fått Olgas häst. Jag har en känsla av att det här lilla monstret kommer från dig nämnligen. :angel:

Snuffsan skrev:
Om man lägger ihopa allt detta så kan man chansa på att du känner igen den här busponnyn va?
astorphopp.jpg

Eller så är jag helt fel ute i funderingarna om vem som fått Olgas häst. Jag har en känsla av att det här lilla monstret kommer från dig nämnligen. :angel:

Jovisst, det där lilla monstret känner jag igen :) , han måste nog komma ifrån oss :banana: .Vad fin han är.

Då hade jag rätt alltså! Kul att se dig på Buke. Välkommen hit.:)

Monstret ska säljas till våren, du vill kanske ha tillbaka honom?:angel:

B-ponny. Vill du ha den?;)

Hon som nu tar över Olgas häst har haft den innan jag köpte den. Min dotter har bara hopptävlat honom, men fälttävlansmammas dotter startade den i någon Ft har jag för mig.

Min stackars dotter får ju inte rida Ft för sin fega mamma.....:angel:

Det tycker hon också. Nu ska hon tävla en d-ponny under våren, i hoppning, och den har gått SM i Ft. Och ändå tycker jag att hon ska hålla sig till banhoppning på honom. :angel:

Att hon just nu hoppar runt med krycka pga en vurpa på hoppträningen hör inte hit......:crazy:

Första gången jag släppte iväg min ena dotter ut på banan så grinade jag nästan av nervositet men man vänjer sig. Dessutom börjar ju barnen på debutant och det är ju inte så upphetsande hinder. Säkert hoppar hon betydligt högre banhoppningshinder:smirk:

Att se ungarna när de kommer i mål efter terrängen, hur glada och lyckliga de är och få höra hur roligt de har haft är väl värt att jag är lite nervös under ett par minuter.

Kom igen låt din dotter pröva, ponnyn måste ju vara rutinerad så det räcker för dem båda:D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Kursen är öppen för alla som vill lära sig mer om att bygga säkra fälttävlanshinder för träning. Lär dig mer om hur du med enkla medel...
Svar
0
· Visningar
130
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter När det arrangeras internationell fälttävlan hos Gärds Ryttarförening till helgen syns flera toppryttare i startfältet. Tre av fyra...
Svar
0
· Visningar
135
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nystartade Svenska Ridsportförbundets Unghästchampionat i fälttävlan avgjordes för andra gången hos Össjö Hästsällskap utanför...
Svar
0
· Visningar
105
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det är en SM-späckad vecka. Utöver SM-veckan i Västerås, där nya mästare utses i såväl distansritt som working equitation, så bjuder de...
Svar
0
· Visningar
153
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka