Sv: Nu.....

nu är vi ju alla jättenyfikna på att få höra vem de är som fått denna chans o lära sej av olgaklaras häst...

Jag tror att jag kan gissa när nittionio är inblandad och någon hon känner:D

veme 99 då??? du vet ja har ingen vidare koll på folket här inne..men om nu alla vet vem de e .. kan ni inte säga då.. verkar somom de e i värmland iaf...

Ja det var som sagt måååånga år sedan men det känns verkligen som igår!!! Jag har bett "fälttävlansmamma" att anmäla oss till "landslagstrupp 2012" eller vad det hette. Vi är ju bara lite drygt 30 med massor av erfarenhet. En del av oss är dessutom klara med sitt barnafödande ;) .Tyvärr är det är nog så att vi är överkvalificerade :rofl:

Du kanske skall hänga på Olgaklara?? Du kan ju prata med Jönsson och lägga ett gott ord för oss!! Han trodde ju sig veta var han hade oss förr i tiden.....då fransoser och italienare låg "risigt" till!!!:angel:

Ja se dagens juniorer....om de bara visste vad deras mammor höll på med!!:o

Kul förresten med en fälttävlanstråd som hålls igång så här under vintern, längtar verkligen till våren!!

Ja vem är "99" då??? Kanske nått att göra ny tråd på?? Närå, glad ryttare som numera rider mer för att det är mer skoj än allvar. Lever på "gamla" drömmar och meriter och skulle gärna återuppleva den tiden igen!!! Tävlar lite fälttävlan, 140 hoppning och skall snart debutera msv dressyr på min nya häst!!

Fasiken vad du har blivit duktig som t o m har fått in en bild på dig och pålle!

om du lever på gamla meriter o tävlar 140 nu så måste du ju ha varit mästerskapsryttare på den gamla tiden..
verkar finnas en hel del kunskap o massa tävlingsrutin på hög n ivå här inne...

FT_ryttare skrev:
om du lever på gamla meriter o tävlar 140 nu så måste du ju ha varit mästerskapsryttare på den gamla tiden..
verkar finnas en hel del kunskap o massa tävlingsrutin på hög n ivå här inne...

Det finns tre st i denna tråd som ridit mästerskap på den "gamla goda tiden" :D

De kryper upp lite varstans nu när de blir äldre ;)

Fast har man inte passerat 40 så är man ju fortfarande ungdom :p

Oj,Oj, det skulle bli dyrt för mig med OS 2012, för jag skulle behöva ha personlig tränare, men jag är iallafall klar med barnafödandet.Nja det får kanske bli en oldboys-girls klass för mig istället.Ja vi hade verkligen roligt, man tänker ofta tillbaka, särskilt när man ser de stora ryttarna som rider OS, VM.... för en del av dem tävlade man mot på min tid.Jag fick ju barn ganska tidigt, så nu är det väl bara till att erkänna att jag gjort mitt på tävlingsbanan.Jag får väl fullt upp ändå...den stora som nu fått detta härliga sto att satsa på + att hon har en blivande 5-åring av egen uppfödning som också måste ut, sedan har ju lillasyster tagit över hennes ponny....dessutom har hon sin B-ponny också.Det gäller att planera terminen väl...

Äh

Det är bara ut och spring :banana:

Det är många år till 2012, och vem vet jag har ju ett litet fullblod hemma som du kan låna ;) som är precis i passande ålder då, eller en av tvillingarna kanske :angel:

Vad rolig du är, men 20 kg är kanke snabbt ner sprunget...man vet ju aldrig när det gäller mig.Vi får väl se hur det blir i framtiden..

Vadå färdig med barnafödandet, det har ju varit lyckad produktion hittills, det är ju underbart när du kommer med magen i vädret i stort sett varje midsommar!
Färdigtävlat???? Nädu 2006 ska du väl starta i veteranklassen som du skulle varit med i i år....särskilt om du inte har en bulle i ugnen....
Yogi kommer och startar om han får frugan med sig, vilket inte verkade alls omöjligt så då har ni ju lite trevligt motstånd samt internationell prägel ala good all days:bump: Vi fixar häst om det behövs!

Här är en som röstar för Trossnästösas förslag. Klart att ni ska komma och tävla i veteranklassen. Vi andra kan vara hejarklack och barnvakter!

Visst var vi duktiga på "den tiden" och visst var vi som Olgaklara svarade mästerskapsryttare, tom med medaljer av ädlaste sort!! Men idag är det annorlunda!! Man kanske får börja med bob, som Ludmila!!! Fast jag tror inte jag behöver några "anabola" för att växa, för det har man lyckats med ändå-åt alla håll !!! :eek:

Idag lever jag på minnen och kanske en förhoppning om att kunna rida lite större klasser igen om något/några år. Jag tar en dag i sänder och ser vad jag vågar och hur mycket pengar och tid jag har att avvara!! Allt var så mycket lättare då föräldrarna betalade och man bara behövde ta ledigt från skolan :smirk:

Nu skrämmer du mig lite grann......inga fler "bullar i ugnen" på ett tag i alla fall väl????? :confused: Du har ju bett mig att sitta ner några gånger under årens lopp.......:bow:

Men så måste det ju bli att om vissa inte skaffar några nya små ryttare så måste ju de som skaffar sig skaffa desto fler!

Jag tycker att det verkar som om fälttävlansmamma tar det här med återväxten inom fättävlan på stort allvar. På arrangörsmötet som var förra helgen så ägnades ju många tankar åt hur återväxten inom fälttävlan skulle kunna bättras på. Det var dock ingen som kläckte idén att man kunde använda de "gamla" stjärnorna som producenter. Däremot diskuterades hur bra fälttävlanshästar skulle kunna göras och hur viktigt det var då att ha bra ston med meriter och att det var av yttersta vikt att ston som hade presterat bra på tävlingsbanorna gick till avelsboxen. Konstigt att de glömde nämna att det var viktigt att tänka på aveln av ryttare:p och att de mästarna vi hade (nittionio m fl) för ett antal år sedan nu borde lockas till avelsboxen:D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Kursen är öppen för alla som vill lära sig mer om att bygga säkra fälttävlanshinder för träning. Lär dig mer om hur du med enkla medel...
Svar
0
· Visningar
130
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter När det arrangeras internationell fälttävlan hos Gärds Ryttarförening till helgen syns flera toppryttare i startfältet. Tre av fyra...
Svar
0
· Visningar
135
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nystartade Svenska Ridsportförbundets Unghästchampionat i fälttävlan avgjordes för andra gången hos Össjö Hästsällskap utanför...
Svar
0
· Visningar
105
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det är en SM-späckad vecka. Utöver SM-veckan i Västerås, där nya mästare utses i såväl distansritt som working equitation, så bjuder de...
Svar
0
· Visningar
153
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka