Nu växer det!

E

Egonson

Nu i veckan såg jag att gräset börjat växa här :crazy: Väldigt väldigt lite men det växer! Det är faktiskt svagt grönt i hagarna som vi inte använder, strån sticker upp i vinterhagen men de blir förståss uppätna illa kvickt. Nej det är inte gammalt gräs.
Hur är det hos er?

Sv: Nu växer det!

Under 2 dm snö så är det isgata.
Tvivlar på att det växer så mycket här :rofl:

/M

Jag reparerade ett område i höstas och la ut nya frön och det har faktiskt växt lite grann i vinter. Otroligt mild vinter vi har.

Ja det kan man lugnt säga att det är mild vinter. Halland bor jag i förresten.

Nja kan inte påstå att gröna strån börjar kika upp.:rofl: Fick 2 dm snö i helgen förutom de 3-4dm som redan låg innan. Det är så fint:love:
Fast då håller jag till uppe i vintirga jämtland...

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
722
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Såhär års överöses man av artiklar, reklam från fodertillverkare mm på temat att ta in hästarna från betet och "stalla in". För mig är...
2
Svar
34
· Visningar
4 300
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Har byggt en lunch-hage ca 30 kvm med fodergrind till hästarna i helgen där em-höet ska serveras.Problemet är bara att det finns lite...
Svar
5
· Visningar
1 073
Senast: Krans
·
Anläggning Vi har redan ett hagsystem över knappt 1 ha och reglerar gräsintaget hyfsat ok med att öppna olika tider på dygnet till främst 7 st...
Svar
6
· Visningar
1 915

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hiss eller diss - del 6
  • Vad gör vi? Del CCIX
  • Höstföräldrar 2023

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023