Nu väntar jag bara på Agrias beslut...

C

carnival

Vill bara berätta för er som följt och svarat på mina frågor som t.ex vad är rätt för ponnyn, t-märka o.s.v. att nu har vi bestämt oss. Jag skickade in papprena till Agria om att få ponnyn utdömd igår. Har legat sömnlös och kilona har rasat den senaste veckan. Vad är rätt för barnen, ponnyn? Skleros i bröstkotor, ihopvuxna ländkotor. Har funderat på många olika lösningar-skaffa skötare,sälja som sällskapsponny,kontaktat 14 stuterier om intresse finns för avel.
Har pratat med vänner och bekanta ridskolechefer och instruktörer. Jag har vänt ut och in på mig själv för att försöka gör rätt. Ändå känns det som skit. Hade jag varit rik hade jag behållt ponnyn och försökt behandla, hon verkar ju trots allt så oberörd i hagen.Ungarna är ute och fixar med kaninenerna. Jag gråter.Trodde inte man kunde älska en häst såhär mycket. Var tvugna att avliva första ponnyn 2003 men den ägde vi bara i två månader flera hundar och andra smådjur har vi fått ta bort. Ändå känns det som om jag inte kommer att orka en gång till. Tänk om Agria säger nej. Då får gubben göra utebox på tomten..............

Sv: Nu väntar jag bara på Agrias beslut...

Du har under stor vånda fattat ett beslut som du tycker är det minst dåliga i en situation där det inte finns något bra alternativ. Heder åt dig, du har inte backat för det svåraste beslut som finns för en djurägare när inget annat finns att göra. Hoppas inte försäkringsbolaget drar ut på frågan utan att du snart kan få ta farväl av er vän och låta henne få springa på de gröna ängarna. Sorg är sorg även om det är djur som dör, låt processen ta sin tid för både dig och barnen. Så småningom kommer man ut på andra sidan.

Kram
Lejonelle

Tack snälla....vad skulle du säga om att ha henne kvar som ridponny med skleros i två bröstkotor, två ihopvuxna ländkotor+ömmande rygg enligt vet. Blir så osäker när jag läser här på sidorna om hästarna kan reagera så olika på hur och vem och var man trycker.
Hur vet vet vad som är en naturlig reaktion på tryck kontra ömhet. Ja, såhär håller jag på och mal och ifrågasätter hela tiden.

Hej!
Har inte följt erat öde, men du får ta ett beslut utfrån hur det är nu. När ni tar bort henne kommer ni aldrig få veta hur hennes framtid hade blivit och det är ingen ide att älta det även om det känns svårt. Jag tillhör de som inte tycker man ska hålla liv i en häst till varje pris. Innerst inne vet du nog vad som är rätt, men jag vet hur det är innan man sagt det rent ut, även om man har bestämt sig innerst inne.
Det är starkt av dig att inte backa utan fatta detta beslut.
Jag vet inte hur gamla dina barn är, men barn tar det oftast bättre än vi vuxna. De kommer att sörja på sitt sätt. Mina barn har varit förkrossade i början när någon av våra djur dött men efter ett tag kan de prata om det utan att bara tänka negativt, om du förstår vad jag menar. De minns det roliga som varit har och minsta lilla marsvin (tex) är "i kärt minne bevarat".

Jag tycker du verkar ha tänkt igenom detta både en och tre gånger och har ponnyn ont så är det inget snack om saken.
Men visst är det otroligt, hur mycket man fäster sig? Min sambo skrattade åt mig och tyckte jag duttade med hästarna och skämde bort dem, sedan skaffade vi katter... och man kan snudd på säga att jag är DUMPAD!! För en KATT.... ;)
Jag tycker du verkar vara stark och sund så det kommer säkerligen att ordna sig. Och som Kockan säger, vårda era kära minnen ömt. *kram*

Nej, jag tycker inte hon ska bli ridponny med den ryggen, inte heller gå i avel. Du har fattat rätt beslut även om det är jättesvårt för dig idag.
mvh
Lejonelle

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka