Nu upprättas en Tränarlista

Status
Stängd för vidare inlägg.
A

Anneli

På senaste western mötet kom alla parter överens om att en tränarlista ska upprättas.
För att få komma med på listan krävs att tränaren har F skattsedel,
man ska även uppge sina meriter, inriktning..

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Nu upprättas en Tränarlista

Jättebra tycker jag. Hoppas det blir en informativ lista.
Undrar om man måste hålla utkik själv efter denna lista för att skriva i eller om den skickas ut på något sätt. Vem sköter uppsamlingen av informationen liksom?

Vilket möte, inom vilken förening?
western-sverige
samtliga riksorganisationer i Sverige
alla organisationer som håller på med westernridning..

Jättebra tycker jag. Hoppas det blir en informativ lista.
Undrar om man måste hålla utkik själv efter denna lista för att skriva i eller om den skickas ut på något sätt. Vem sköter uppsamlingen av informationen liksom?
Gruppen western- sverige ska skicka ut en anmälningslista till de tränare som vill listas.
Listan verkar ju informativ o bra..namn, vilka meriter man har, vilken special inriktning/inriktningar man har.

Jo...men till vem anmäler man sig att man vill listas då? Och när? Kommer det ut någon information om detta så alla tränare vet hur dom gör liksom....

Jo...men till vem anmäler man sig att man vill listas då? Och när? Kommer det ut någon information om detta så alla tränare vet hur dom gör liksom....

?
..borde ju komma mer information snart då listningen ska gjöras i år.

På senaste western mötet kom alla parter överens om att en tränarlista ska upprättas.
För att få komma med på listan krävs att tränaren har F skattsedel,
man ska även uppge sina meriter, inriktning..

Men ..........:eek:skall det vara nödvändigt med F skattsedel

Ja, hur skall du annars kunna ta betalt?

Detta är ett bra sätt att få bort oserösa sk tränare som kör svart verksamhet med kontoret ner i fickan. Man sållar bort dem som försöker jobba med detta från "busktränaren som drar ihop till stallhyran"
Förvisso lär de finnas kvar men då lär de inte kunna kalla sig tränare längre.

Vidare lär det bli svårare att träna folk och sen komma på ras show och rida amatör klasser. För dom som gör så.

mvh Eva

ja det är väll bra med F sedel...inga svart jobb...bra för de som vill jobba seriöst som tränare o ha företag..betala skatt.. Eva har helt rätt inställning..

Man är väll inte mer seriös bara för att man har F skattsedel.
Nä det är dyrt som det är att ha häst utan att behöva betala en massa onödiga utgifter.Inte betalar jag moms eller skatt på hö eller havre.
Svarta kulor skall det vara........öö pengar alltså menar jag:confused:

Nä det är dyrt som det är att ha häst utan att behöva betala en massa onödiga utgifter.Inte betalar jag moms eller skatt på hö eller havre.

Jo det är man. Jävligt oseriös skulle jag vilja säga!
Svartjobbare kallas det. Olagligt är det oxå.

Sen kanske inte du momsar på ditt hö men många andra gör det.

mvh Eva

Jag skulle definitivt undra över min tränares kompetens om han/hon inte betalade moms. Jag betalar moms på allt foder till mina hästar, hovslagare och veterinär. Att få ett kvitto är ju också en säkerhet för köparen att man verkligen får vad man betalar för, har man inget kvitto har man heller ingen ångerrätt eller garanti och absolut inget att komma med i en rättegång om det nu skulle gå så långt, men det får man ju hoppas att det aldrig gör!

Jag hoppas innerligt att du försöker vara ironisk... annars är det inte annat än sorgligt! :mad:

För ca 5 år sedan hade jag min Paint en månad hos vår tränare för lite tillridning..han är proffesionel tränare har eget företag. När jag tog hem honom fick jag ett kvitto på 1 månads tillridningen, på kvittot stog även hästens namn, vilket arbete som det gällde, summan inkl moms. Ett kvitto som även följde med hästen när den såldes. Ett kvitto visar seriöst företagande...gentemot kunderna...Personligen är jag glad åt rensningen som lättare kan gjöras av de oseriösa ev svart jobbande,, de tränarna kommer att förlora kunder..kan även inte fuska sig in o tävla Amatörklasser.. har personligen sett ryttare även gjöra det,,bedrivit lektionsverksamhet hemma, "tränat" andra sen gått in i amatör klasser..!!! Många kallar sig för tränare ell instruktörer bara de har vunnit några små Wras C,B klasser..Vi som kunder får en lista på de mer seriösa..kan se meriterna listade....

Att ha häst är inte gratis, men jag är för F-skattsedel. Om det då skulle bli mer seriöst, är det bra.:)

Suveränt bra!! *dansar en liten dans* Underlättar ju för såväl folk som fä ^^ Woho!

På tiden faktiskt.. och Svarta Kulor, jeremia, det är f.ö. för folk som A) inte är bra nog B) inte är seriösa nog C) humbuggar och luftpratar. Varmluftsbalongerna verkar vara Måååånga i hästsverige, kanske i synnerhet inom w-ridningen. Så det här är ett Suveränt bra tilltag.

och sen är det faktiskt såhär att man fortfarande kan träna utan att vara svartkulare, eller inne ha f-skattesedel, men då ska man göra det på hobbybasis och där finns det med regler. Det vet tom jag, som bara hittar på en massa.

och sen är det faktiskt såhär att man fortfarande kan träna utan att vara svartkulare, eller inne ha f-skattesedel, men då ska man göra det på hobbybasis och där finns det med regler. Det vet tom jag, som bara hittar på en massa.

:bow: Du kan du snuttan!

:bow: Du kan du snuttan!

..jag håller faktiskt lite lektioner då och då.. på hobbybasis. Och diskutionerna har gått ett par år om att starta företag.. så allra käraste Moder har bankat in en hel del lagar, regler och förordningar i huvudet på mig.

Men det är faktiskt som så att Om man ska kalla sig tränare, och OM man ska träna hästar.. så borde man vara så pass seriös och duktig att man faktiskt Gör det på rätt sätt. För allas skull, kunder, tränare och hästar. ..och Neeeej då.. jag är inte alls emot svartjobb. ;)

Jag har hållt en jävla massa lektioner under årens lopp. Men jag kallar mig inte för tränare och jag gör det inte mot betalning utan "for free".

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
390
Senast: falukorw
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 617
Senast: Nepenthe
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 352
Senast: Lady_S
·
Skola & Jobb Lång historia lite kortare. Innan bytte jag om på jobbet tills kravet kom om att in och utstämpling ska ske i jobbkläder. Jag börjar åka...
2
Svar
28
· Visningar
2 042
Senast: Kirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025