Kalaspinglan
Trådstartare
Natten mellan tisdag och onsdag höll vår älskade vovve oss vakna hela natten. Han var så orolig inomhus, gick med svansen mellan benen hela tiden. Tittade sig omkring och kunde inte få någon ro när han la sig ner. Han gick in i sovrummet och klämde in sig mellan sängen och väggen, stirrade rakt in i väggen fortfarande med svansen mellan benen. Så upp i sängen, la sig mellan sambon och mig. Låg kvar i fem minuter, sedan hoppa ner, tillbaks bakom sängen, sedan en runda upp i sängen igen. Sedan en sväng i vardagsrummet, och sedan tillbaks. Helt sjukt. Vi gick ut med honom på natten, tänkte att han hade ont i magen.. men näää... hoppade glatt iväg i skogen med svansen "som vanligt".
Så igår var han helt okej, busade på dagen och så.. Tills klockan blev tio på kvällen. Då började han bli orolig igen, svansen mellan benen, snurrade runt i huset fram och tillbaks.. kunde inte lägga sig till ro. Vägrade lägga sig i soffan bredvid mig, utan la sig inte förrän jag flyttat på mig och han fick min plats. Natten blev dock något lugnare än den tidigare, men fortfarande lite promenad fram och tillbaks, och stirrande in i väggarna.
Vad är det för fel på honom? Ser han spöken, eller vad är det?
Så igår var han helt okej, busade på dagen och så.. Tills klockan blev tio på kvällen. Då började han bli orolig igen, svansen mellan benen, snurrade runt i huset fram och tillbaks.. kunde inte lägga sig till ro. Vägrade lägga sig i soffan bredvid mig, utan la sig inte förrän jag flyttat på mig och han fick min plats. Natten blev dock något lugnare än den tidigare, men fortfarande lite promenad fram och tillbaks, och stirrande in i väggarna.
Vad är det för fel på honom? Ser han spöken, eller vad är det?