Nu spökar det??

Kalaspinglan

Trådstartare
Natten mellan tisdag och onsdag höll vår älskade vovve oss vakna hela natten. Han var så orolig inomhus, gick med svansen mellan benen hela tiden. Tittade sig omkring och kunde inte få någon ro när han la sig ner. Han gick in i sovrummet och klämde in sig mellan sängen och väggen, stirrade rakt in i väggen fortfarande med svansen mellan benen. Så upp i sängen, la sig mellan sambon och mig. Låg kvar i fem minuter, sedan hoppa ner, tillbaks bakom sängen, sedan en runda upp i sängen igen. Sedan en sväng i vardagsrummet, och sedan tillbaks. Helt sjukt. Vi gick ut med honom på natten, tänkte att han hade ont i magen.. men näää... hoppade glatt iväg i skogen med svansen "som vanligt".

Så igår var han helt okej, busade på dagen och så.. Tills klockan blev tio på kvällen. Då började han bli orolig igen, svansen mellan benen, snurrade runt i huset fram och tillbaks.. kunde inte lägga sig till ro. Vägrade lägga sig i soffan bredvid mig, utan la sig inte förrän jag flyttat på mig och han fick min plats. Natten blev dock något lugnare än den tidigare, men fortfarande lite promenad fram och tillbaks, och stirrande in i väggarna.

Vad är det för fel på honom? Ser han spöken, eller vad är det?

Sv: Nu spökar det??

Känner igen det där. Mulle var precis likadan när vi precis hade flyttat in i våran lägenhet. :crazy: Vet dock inte varför han gjorde det och nu har lugnat ner sej och har inte gjort det på ett par veckor.

Men vi har ju bott här sedan maj i år...
Ja, ja.. det är väl bara någon fix idé han har fått för sig, men jäkligt irriterande. Det viktigaste är väl att det inte är någon fysiskt fel på honom....

Min spontana gissning är att han känner obehag i kroppen på något sätt. Tex smärta, magknip, öronen, kramp/sendrag, hjärtklappning - ja du förstår. Något är obehagligt och han blir orolig?

De gånger min hund haft ont (tex köldkramp i tassarna) blir han helkonstig och "mysko". (fast då har jag vetat orsaken)

En vild gissning från min sida...

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 691
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 807
Senast: fixi
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
869
Senast: igbest
·
Hundhälsa Har en unghund på snart ett år som jag tyckt haft stabil och bra mentalitet. Van med barn, lek och lite högljutt. Visserligen tränat men...
Svar
2
· Visningar
614
Senast: Harrysen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Halt efter vila
  • Uppdateringstråd 30