Nu sover hon...

M

mizzcat

Lilla Stina, hon har det bra nu. Allt gick himla lungt. När jag satte henne i buren och gick till bilen fick hon plötsligt nya krafter, veterinären tyckte hon var i gott skick för att vara så sjuk som hon ändå var. Men att beslutet var helt rätt. Kändes himla skönt att höra. När vi väntade på våran tur satt hon som ett tänt ljus i buren och tittade på alla andra katter och hundar, när jag tittade in i buren innan vi gick in gav hon mig ett sista "purr". :love: Känns som att hon finns kvar här ändå, när jag åkte därifrån kändes det precis som att hon satt på hyllan bak i bilen och tittade ut som hon älskade att göra. Tuffare katt får man leta efter. Man brukar ju alltid säga att ens egen katt är så speciell, men hon var verkligen det. De andra två som jag har kvar bleknar i jämförelse med henne.

Nu vilar hon brevid sin vän Sigge, och har fått ett träd planerat på sin grav. Nu kan hon jaga råttor hela dagen lång, men här hemma är det väldigt, väldigt tomt...

Älsklingen ute i snön förra vintern
http://img.photobucket.com/albums/v513/mizzcat/Bild015.jpg

Stina 1991 - 2006

Sv: Nu sover hon...

Usch vad fin hon var :love: Nu blev jag påmind om när min älskling gick bort i julas endast 3 år gammal :cry: :cry: Den där filmen med regnbågsbron kan jag absolut inte titta på, då är jag som en blöt fläck :crazy: :)

Hon hade juvertumörer, som förmodligen spridit sig till lungorna. Mina andra två älsklingar har gett mig presenter och sovit med mig hela natten :cry: Dom är så söta!

Usch vad hemskt men ändå inte. Det måste kännas som en lättnad att hon äntligen är fri och kan vänta på dig på andra sidan regnbågsbron.

Ja precis, det är lite dubbelt men ändå skönt att känna både saknad och lättnad samtidigt. Jag vet ju att hon har det bra nu!

Skickar massor med tröstkramar till er alla....

Tänk ofta på henne och minns alla fina stunder :love: :love: :cry:

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 981
Senast: manda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 118
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Eller är det bara spänningshuvudvärk. Berättar om mina migränattacker. Till saken hör att jag inte har haft migrän på 20 år så det känns...
2
Svar
25
· Visningar
2 864
Senast: alazzi
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 518
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama