Nu ska vi till kiropraktorn!

movi

Trådstartare
Har haft några symtom på pållen som inte har stämt med henne,vi har haft henne i 8 år!
Dels att hon ibland,nu senaste tiden slagit mot skänkeln,och det har hon aldrig gjort tidigare! Men har man smackat igång henne till trav,då har det gått problemfritt!
Men hon har även nu senaste veckan vid bakhovskratsning börjat tippa över! Så lyfter vi vä bak lite högre,så "ramlar" hon på sida!

Ringde och pratade med vet,men dom rekommenderade en kiropraktor,då h*n tyckte det lät som en låsning!

Så,på lördag bär det av till kiropraktorn! Så får vi hoppas att allt blir bra! Och,kosta vad det kosta vill:eek:,vi har haft otrolig tur med denna pålle,har inte kostat nåt i vet-kostnader då hon aldrig varit sjuk:)!

Sv: Nu ska vi till kiropraktorn!

Jag har oxå kiropraktor på min häst, tredje gången på måndag. Min är fortfarande sne i bäckenet bak men jag hoppas att det har rättat sig mera nu.

Min kiropraktor tar 600 nok eller 700 sek, men bra är hon.:bow:

Jag var till kiropraktorn med min "konstiga" häst, och fick en helt ny pålle med mig hem!
Det hade inte varit så där extrema fel på henne - mer en känsla av att hon inte riktigt ville.

Nu är hon rak och fin och glad! Bästa investeringen i år!

Lycka till!

Alltid bra att kolla upp hästen, det skall man egentligen göra lite oftare. Men man får då inte heller glömma av ryttaren som sitter på ryggen, en häst blir oftast inte bara sne utan vidare. Skickar man hästen till kiropraktorn/naprapatern å tycker jag även att man borde besöka en själv, ett litet tips:-)

BÄSTA vi har gjort. Hade problem med min hela vintern ifjol ,ville inte ta höger .Fick ställa henne på tvären ,men så fort hon blev rak kastade hon om. Javisst alla har en sämre sida men nej tyckte d inte kändes bra . Kiropraktorn behandlade (roterat kors,låsningar ett vanligt fel). Vilade nån dag sen försökte jag. HON tog höger med lätthet o gör d än efter ett år . Lite svagare än vä sida men inga problem. Vi fajtas mer med obehaget o spänningen som uppkom med detta problem...:crazy: Kiropraktorn e guld värd ,han hjälpte min häst ,jag e överlycklig
Hon fick nåra behandlingar för att rätta till d riktigt o nu e hon frisk kan göra uppehåll ett tag.

Ja,nu har vi varit där,och det var SI-leden som spökade!
Så,jag hoppas nu att allt är bra med pållen,och javisst även ryttaren kan vara sned och orsaka problem för hästen! Och,det gjorde min dotter för flera år sen,hade stora problem med sin rygg,så det blev problem för hästen!
Men idag ska vi ut och promenera,och även prova att kratsa bakhovarna:eek: och se om hon står upp..
Men inte ens när kiropraktorn höll på med henne,så visade hon någon smärta/obehag! Hon hade helkoll på honom och fick då höra att detta var en häst med stor integritet,släppte inte in några nya människor inpå sig! Och det är en klar nackdel!

Min ponny har inga större problem men jag brukar använda en massör som är lite som en kiropraktor oxå. Då betalar jag några hundralappar och hon brukar bli jättemjuk och fin efteråt. Men sedan har jag tänkt på om man själv skulle gå o kolla hur det står till med en själv.. men då känns det genast lite onödligt och dyrt.. så det har inte blivit av.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 257
Senast: Juli0a
·
Hästvård Min häst har känts stel och lite ovillig i ridningen senaste tiden. Har haft ut ET som har konstaterat att han har väldigt ont i nacken...
Svar
6
· Visningar
2 494
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 159
Senast: cirkus
·
Hundhälsa Hej. Vår lilla Chihuahua-kille (6år) började runt jul använda Tropical clean teeth gel för att få bort lite tandsten. På...
Svar
4
· Visningar
3 609
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka