Nu ska vi bädda...

T

Texas

nu tänker jag börja med torv eftersom mina spånbalar får egna ben ibland! Nu kan jag spåra vem som tar torven:rofl:!
problemet är bara att jag aldrig andvänt torv, tycker det ser så himla tråkigt ut..:( kalkar man golvet först? Har man alltid "bädd" när man har spån, man liksom inte mockar "vanligt"?! Lär mig nu hästmänniskor!!! Tack:)

Sv: Nu ska vi bädda...

Jag har torv för första gången nu i höst.

Det har liksom utvecklat sig själv hur jag sköter "bädden". Jag mockar ut skiten varje dag, men väntar med att ta det blöta tills det "tittar fram" själv - dvs 1-2 ggr/vecka. Tror de andra i stallet gör ungefär likadant.
Har skapligt tjockt med torv i boxen och en häst som inte gräver.
Ingen kalk i botten. Det luktar inte det minsta, inte ens när man tar ut det blöta! :bow:

Det tog dock ett tag innan hästen vande sig, han städade inte alls höet i början. Nu är det betydligt bättre städat, men jag tror inte han gillade att få torv i munnen. Vanesak troligtvis.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 438
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 452
Senast: Ceta
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
699
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
23
· Visningar
2 814

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Bråkande hundar
  • Vad heter den här?

Hästrelaterat

Tillbaka