Nu ska flyktingströmmen radikalt minskas

Fast det grundläggande problemet är att det krävs fler, inte färre, länder som tar emot flyktingar. I den kontexten är Sveriges kovändning olycklig.
Precis som vi hela tiden har påtalat. Vi till skillnad från Lövet har ju hela tiden sagt att vi inte klarar mer. Nu har vi fått rätt. Dessutom har nu Morgan blivit uppkallad till EU:s asylkommissionär och där blev han tvungen att förklara sig varför Sverige inte vill hålla ingångna avtal. Morgan svar blev att "Vi måste tänka på oss själva nu. Vi vill kraftigt minska inkommandet av asylsökanden"
 
Precis som vi hela tiden har påtalat. Vi till skillnad från Lövet har ju hela tiden sagt att vi inte klarar mer. Nu har vi fått rätt. Dessutom har nu Morgan blivit uppkallad till EU:s asylkommissionär och där blev han tvungen att förklara sig varför Sverige inte vill hålla ingångna avtal. Morgan svar blev att "Vi måste tänka på oss själva nu. Vi vill kraftigt minska inkommandet av asylsökanden"
Enligt medierna blev han inte ifrågasatt. De förstod att Sverige inte klarade det höga trycket längre,
Men man vill vara rädd om eu:s rörlighet och därför vill man föra diskussioner mellan länderna,
Enligt medierna diskuterade man också fördelning av flyktingar mellan länder.
 
Enligt medierna blev han inte ifrågasatt. De förstod att Sverige inte klarade det höga trycket längre,
Men man vill vara rädd om eu:s rörlighet och därför vill man föra diskussioner mellan länderna,
Enligt medierna diskuterade man också fördelning av flyktingar mellan länder.
Helt rätt. Det bevisar att man kan, som jag också har sagt, hitta på egna regler om man vill. Å nu vill man det och har gjort det :)
 
Fast det grundläggande problemet är att det krävs fler, inte färre, länder som tar emot flyktingar. I den kontexten är Sveriges kovändning olycklig.
Så du anser att vi mot allt förnuft ska överbelasta och sänka vår livbåt bara för att andra inte fyller sina?

Eller kvarstår du i din gamla uppfattning om att vi kan ta emot upp mot 250 000 årligen?
 
Varje regering har ett primäransvar gentemot sitt eget folk och sina egna väljare. Och ingen regering överlever ett val i ett demokratiskt land om man inte har folkets respekt o förtroende.
De avtal som tidigare slöts var nog bra så länge inte systemet utsattes för påfrestningar.
Och det var väl vad som hände nu.
Först uner en tid så kom ett stort antal EU migranter varav en stor andel bröt mot gällande regler. Vilket väckte folks missnöje.
Sedan exploderade flyktingkrisen.
Och det gav det resultat vi har idag. Och vi har inte set slutet på händelsekedjan än, Pendeln har fortfarande ett stort moment kvar
 
Varje regering har ett primäransvar gentemot sitt eget folk och sina egna väljare. Och ingen regering överlever ett val i ett demokratiskt land om man inte har folkets respekt o förtroende.
Och där känner jag en förfärligt gnagande oro. Etablerade politiker som hade folkets förtroende (generellt har Sveriges befolkning jämfört med andra länders, har/haft ett stort förtroende för våra förtroendevalda) gick ihop och bildade DÖ. Ju mer jag tänker på det ju mer gnager det. Denna överenskommelse har sänkt så många människors förtroende för våra politiker. Inklusive mitt!!! Vad händer nästa gång de ställs inför svåra situationer?
gulan
 
Och där känner jag en förfärligt gnagande oro. Etablerade politiker som hade folkets förtroende (generellt har Sveriges befolkning jämfört med andra länders, har/haft ett stort förtroende för våra förtroendevalda) gick ihop och bildade DÖ. Ju mer jag tänker på det ju mer gnager det. Denna överenskommelse har sänkt så många människors förtroende för våra politiker. Inklusive mitt!!! Vad händer nästa gång de ställs inför svåra situationer?
gulan
Ja det visar ju bara alla förtroende barometrar som plubliceras varje månad från olika håll. Nu är det ju så att väljarna har mer förtroende för Jimmie än för självaste statsministern. Lövet har inte ens visat sitt tryne sen id- lagen trädde ikraft och flyktingarna mer eller mindre upphörde att komma hit.
 
Varje regering har ett primäransvar gentemot sitt eget folk och sina egna väljare. Och ingen regering överlever ett val i ett demokratiskt land om man inte har folkets respekt o förtroende.
De avtal som tidigare slöts var nog bra så länge inte systemet utsattes för påfrestningar.
Och det var väl vad som hände nu.
Först uner en tid så kom ett stort antal EU migranter varav en stor andel bröt mot gällande regler. Vilket väckte folks missnöje.
Sedan exploderade flyktingkrisen.
Och det gav det resultat vi har idag. Och vi har inte set slutet på händelsekedjan än, Pendeln har fortfarande ett stort moment kvar
Jag tror pendeln kommer att frysa fast i läge längst bort. För det är kallt nu ;)
 
Jag tror pendeln kommer att frysa fast i läge längst bort. För det är kallt nu ;)
Japp, ett gigantiskt, dyrt slag i luften. Nu åker de tydligen båt från Tyskland. Det går ju bra att åka taxi över bron eller danskar brukar ju obstinata mot svenska beslut så det bildas väl snabbt ett antal likasinnade med SD som kör över flyktingar.

Symbolpolitik visst, massivt och för vem? Jo de som är kvar i sina hemländer. Tja jag vet inte, mer effektivt , jag vet inte , är inte insatt men detta verkar ju konstigt.

Helsingborg, Helsingör är ju faktiskt inte längre än att en ser över i fint väder.
 
Japp, ett gigantiskt, dyrt slag i luften. Nu åker de tydligen båt från Tyskland. Det går ju bra att åka taxi över bron eller danskar brukar ju obstinata mot svenska beslut så det bildas väl snabbt ett antal likasinnade med SD som kör över flyktingar.

Symbolpolitik visst, massivt och för vem? Jo de som är kvar i sina hemländer. Tja jag vet inte, mer effektivt , jag vet inte , är inte insatt men detta verkar ju konstigt.

Helsingborg, Helsingör är ju faktiskt inte längre än att en ser över i fint väder.
Antal asylsökande har ju minskat, så ett av målen är väl uppnådda.
Danskarna ska kolla sin gräns söderut, där är ytterligare ett mål nått. Och till slut så ser Tyskarna över sitt agerande. Händelserna i Köln lär väl sätta spotten på problemen ytterligare.
Vad det gäller taxi och andra, så lär väl boten om 50 000 per intagen person avskräcka en hel del ...
 
Fast det grundläggande problemet är att det krävs fler, inte färre, länder som tar emot flyktingar. I den kontexten är Sveriges kovändning olycklig.
Så där ja. Nu förlänger Sverige sina gränskontroller med 1 månad i taget :D. Så nu gäller dom hela januari o en bit in i februari
 
Helsingborg, Helsingör är ju faktiskt inte längre än att en ser över i fint väder.
Vilket gör det lättövervakat. Kustbevakningen har flera fartyg i Öresund plus flyg som övervakar våra vatten där så den vägen kommer inga flyktingar in i vårat land :grin:
 
Vilket gör det lättövervakat. Kustbevakningen har flera fartyg i Öresund plus flyg som övervakar våra vatten där så den vägen kommer inga flyktingar in i vårat land :grin:
Att ta sig över farleden i en icke motoriserad gummibåt är nog snudd på självmord.
De stora båtarna ser dem inte på radarn och Öresundsrännan är både smal och högt trafikerad +att det kan vara rätt strömt
 
Att ta sig över farleden i en icke motoriserad gummibåt är nog snudd på självmord.
De stora båtarna ser dem inte på radarn och Öresundsrännan är både smal och högt trafikerad +att det kan vara rätt strömt
Det går även färjor o andra fartyg som kommer att rapportera till kustbevakningen om dom ser några flyktingar. Kustbevakningen har ju infra kameror/kikare så inga flyktingar lär komma undan vår bevakning. Så där har vi även byggt upp en mur;)
 
Att ta sig över farleden i en icke motoriserad gummibåt är nog snudd på självmord.
De stora båtarna ser dem inte på radarn och Öresundsrännan är både smal och högt trafikerad +att det kan vara rätt strömt
Vi har säkert placerat en u-båt där också som ligger o lyssnar med sonar. Minsta paddeltag så är dom avslöjade. Fiskebåtar har ju också sonar o ekolod så dom kan ju rapportera in till kustbevakningen om dom upptäcker nån gummibåt
 
Fy fan, dom betedde sig som djur mot kvinnorna :cry:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22054235.ab


Den tyska justitieministern Heiko Maas säger att om det visar sig handla om asylsökanden som utfört brott så kan de komma att utvisas.
Nja, inte riktigt så var det väl, om man kan fälla ngn för fängelse +1 år så...
Problemet är väl detsamma vi har runt Stockholms central , pojkar utan handlingar från Nordafrika som är kriminella men inte kan utvisas därför att deras hemländer inte tar emot personer utan av dem godkända ID handlingar.
 
Nu börjar bilden från Köln klarna.
Unga kriminella från Marocko, Algeriet o Tunisien har tagit flyget till Istanbul och sedan anslutit sig till flyktingströmmarna över Balkan. Man har förespeglat sig vara Syrier, Irakier eller Libyer och sökt asyl eller bara gått under jorden i Tyskland..
Dessa individer har satt i system att leva på ficktjyverier på de större järnvägsstationerna i bla Tyskland. (Vi har grupper av dem i Sverige med)

Man angriper en individ med en eller två man, omfamnar och tafsar på dem, och en tredje stjäl vad han kommer åt.

Detta fungerar bäst i täta folksamlingar.
Marocko, Algeriet o Tunisien tar inte tillbaka dem och vägrar återinresa då ingen av dem har sina papper kvar.

Mitt föslag är att man från ett större fartyg placerar dem på oflaggade landstigningsfarkoster och helt enkelt dumpar dem på ngn strand i närheten av ngn by i Marocko, Algeriet eller Tunisien
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Sämsta filmen?
  • Skal/regnjacka för vandring.

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp