Nu ska flyktingströmmen radikalt minskas

Gammeln

Trådstartare
Om några timmar börjar id kontrollerna att gälla. Dom som inte har giltig id handling avvisas vid gränsen. Dessutom har Riksdagen beslutat att anhöriginvandring ska minskas kraftigt. Den som bor i Sverige ska kunna försörja sina anhöriga som vill hit. Mao blir det inga bidrag till dom. Äkta makar måste vara minst 21år och endast absoluta närstående får komma hit. Sen blir det bara tillfälliga uppehållstillstånd i 3år och alternativt skyddsbehövande i endast 1år med vissa undantag. Detta ska då göra Sverige oattraktivt att komma hit till enligt Riksdag o Regering. Vad blir då nästa drag från Regeringens sida.? Blir det som Finland har gjort, visum tvång. För då täpper man ju till det totalt
 
Den situationen beskrev jag redan för ngt år sedan.( då blev jag både ankladad för att vara mindre vetande och facist, inte alltid trevligt när historien ger en rätt ;) ) Iom att en nation börjar agera protektionistiskt så tvingas de andra följa efter.
Danmark stänger gränsen mot Tyskland, Finland o Sverige gör detsamma. Norge mot Danmark, Tyskland o Ryssland.
Sedan följer i ett radband de andra Europeiska länderna.
Till slut så gör man väl som Australien gjort, hyr in sig utanför egna gränser och skapa flyktingläger där.
 
Den situationen beskrev jag redan för ngt år sedan.( då blev jag både ankladad för att vara mindre vetande och facist, inte alltid trevligt när historien ger en rätt ;) ) Iom att en nation börjar agera protektionistiskt så tvingas de andra följa efter.
Danmark stänger gränsen mot Tyskland, Finland o Sverige gör detsamma. Norge mot Danmark, Tyskland o Ryssland.
Sedan följer i ett radband de andra Europeiska länderna.
Till slut så gör man väl som Australien gjort, hyr in sig utanför egna gränser och skapa flyktingläger där.
För några månader sedan sa HAN ju, Mitt Europa byggar inga murar. Nu har han ju byggt stängsel på tågperrongerna :laugh:. Dessutom har HAN stängt både hjärtan, plånböcker och BROEN ;)
 
Många bara fråga: gäller detta även EU-migranter (tiggare) utan papper/id/pass? Isf kommer detta indirekt bli som ett tiggeriförbud?
 
För några månader sedan sa HAN ju, Mitt Europa byggar inga murar. Nu har han ju byggt stängsel på tågperrongerna :laugh:. Dessutom har HAN stängt både hjärtan, plånböcker och BROEN ;)
Det gör han inte för att han vill, han tvingas till det av de omständigheter som jag beskrivit tidigare.
Vi har ett Europa som agerar mot varandras agerande.
Vissa länder har mer cyniska ledare som köper billiga poäng( Ungern ex.) Andra naiva ledare så som Sverige och Tyskland.
Därför kommer besluten i otakt och de länder som beslutar sist har ingen valmöjlighet, man har bara att falla in i ledet.
I Sverige hamnar nu V och C i den båten. Antingen faller man in i ledet eller så marginaliseras man ytterligare.
 
Många bara fråga: gäller detta även EU-migranter (tiggare) utan papper/id/pass? Isf kommer detta indirekt bli som ett tiggeriförbud?
Beslutet gäller alla som inte har papperen i ordning. För kan du inte bevisa att du är schengen medborgare så är du ingen schengen medborgare i gränskontrollens ögon
 
Det gör han inte för att han vill, han tvingas till det av de omständigheter som jag beskrivit tidigare.
Vi har ett Europa som agerar mot varandras agerande.
Vissa länder har mer cyniska ledare som köper billiga poäng( Ungern ex.) Andra naiva ledare så som Sverige och Tyskland.
Därför kommer besluten i otakt och de länder som beslutar sist har ingen valmöjlighet, man har bara att falla in i ledet.
I Sverige hamnar nu V och C i den båten. Antingen faller man in i ledet eller så marginaliseras man ytterligare.
Det var Ungern som började med en mur. Nu gör vi o andra likadant. Är vi rasister nu
 
Du säger det, men jag tror inte vi får ordning på landet genom att stoppa migrationen. Det är betydligt mer som måste åtgärdas.
Absolut, jag håller med dig. Men om 4 timmar har iaf viss del av jobbet startat och vi sätter stopp för fri invandring. Så får vi väl se vad detta ger. Annars får vi ju ta till viseringstvång och då blir det mer eller mindre tvärstopp ;)
 
Då får vi se hur många id-lösa flyktingar som vi avvisar idag. Bara på Kastrups station är det 150 vakter på 34 kontrollstationer som ska stoppa flyktingar utan godkända id-papper
 
För några månader sedan sa HAN ju, Mitt Europa byggar inga murar. Nu har han ju byggt stängsel på tågperrongerna :laugh:. Dessutom har HAN stängt både hjärtan, plånböcker och BROEN ;)
Tragiskt, så retro. Så dyrt. Fasen , snåltarmen sätter in.

Jag funderade hur sjutton fick de igenom detta så snabbt. Det är med stöd av det parti som MP lovade de aldrig skulle vara beroende av. Tydligen är benämningen på stängslen "checkpoint Fridolin" enligt Sydsvenskan.


För övrigt anser jag att ingen ska rösta på någondera av två partier i Svensk riksdag vilka har mångmiljonmassakrar, mångmiljonmord av människor i sin nära historia, dvs mindre än 100 år.
 
Tragiskt, så retro. Så dyrt. Fasen , snåltarmen sätter in.

Jag funderade hur sjutton fick de igenom detta så snabbt. Det är med stöd av det parti som MP lovade de aldrig skulle vara beroende av. Tydligen är benämningen på stängslen "checkpoint Fridolin" enligt Sydsvenskan.


För övrigt anser jag att ingen ska rösta på någondera av två partier i Svensk riksdag vilka har mångmiljonmassakrar, mångmiljonmord av människor i sin nära historia, dvs mindre än 100 år.
Du glömde alla tvångssteriliseringar som gjordes i Sverige. Inom svensk rasbiologi var tvångssterilisering en metod för att förbättra den svenska folkstammen.

Dyrt, ja för tillfället är det så men då vi slipper hantera flyktingar utan id handlingar så kan resurser användas på ett bättre sätt. Flyktingar utan id dom är nämligen dyra att hantera.

Snåltarmen, nja statens kassa är tom nu och inte ens skattehöjningen på bensin o diesel o viss minskning av jobbskatteavdrag kommer att kunna täcka upp vad flyktingströmmen kostat
 
Har kollat, ngr få har haft problem med icke godkända id-handlingar.
Men samma villkor gäller ju om jag flyger skavsta-Oslo.
Inga personer med giltiga id-handlingar o behörighet har stoppats hittils
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Sämsta filmen?
  • Skal/regnjacka för vandring.

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp