Nu ska det väljas sulkette!

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Ally McPiece
  • Startdatum Startdatum
A

Ally McPiece

Nu får det vara nog! Nu får min lilla häst vara i sulkette i fortsättningen som hon uppför sig. Det är så man skäms.

Så. Jag tittar på den där Custom Speedon. http://customsulky.xetnet.com/index.php?id=829

index.php

Men så tänker jag, är den verkligen bra till unghästar? Blir de inte trängda av bågen bakom dem och riskerar slå bara av den anledningen? Har ni erfarenheter?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Nu ska det väljas sulkette!

Så nu har jag sett en sulkette. Som totalt oerfaren skulle kunna tänka mig att det känns äckligt trångt i den - men vad vet jag? :angel:

Nej, faktiskt inte CaOs. Det där kallar vi nog inte sulkette egentligen. Det här är något slags hybrid av sulk och sulkette. :D

Det var intressant för den lär ju vara något billigare än Customen.
Konstigt att jag inte hittar den på Royals hemsida?

Jo då, där fanns den ju. Men den kostar 20 000 kr jämfört med Customens 22 000 kr. Enkelt val för mig.

Jag tycker du ska se till att hästen blir ordentligt inkörd istället för att köpa ny utrustning. :p:angel::D

Har lånat Niclas custom sulky på Axevalla flera gånger till olika hästar och det har funkat jättebra. Har allvarliga planer på att köpa en egen framöver. Har ju sett vad som kan hända. Såg Royalen på stochampionatet i somras men tror att customen är bättre. Får känslan av att den blir säkrare i och med att bågen fäster under sitsen också.
Ska be gubben hjälpa mig att lägga ut en bild på vagn och häst tillsammans :laugh:

30024669.jpg

Här kommer en bild på vår tvååring för första gången i sulky med en Custom speedon.

Sicken fin häst. :) Tap In?

Då finns det i alla fall andra som använder den till unghästar. Så behöver man inte bli idiotförklarad.

Senast ändrad av en moderator:

Japp, Tap In är skyldig till den :laugh: Vi körde premie i mitten på april och sålde han i slutet på månaden. Nu står han i Åmål hos Marcus Hultman och har startat två gånger.
Du behöver definitivt inte bli idiotförklarad :mad: Använder sulkyn även till min starthäst som är jättesnäll. Köper jag en så är det för att den ska användas till alla hästar som kan gå i den. Tyvärr är den ju likadan i måtten som en multiflex så de allra största kan ha svårt att få plats i den, och jag har två sådana :o Det fick bli en extrahög Royal till dem och speedonen till den förnärvarande ende lille kusen ligger lite på is till ekonomin blir bättre. Men jag vill ha en röd, fast den blir kanske rosa med tiden :eek:

Jag kör faktiskt nästan alla banjobb i sulkett - min snart nio år gamla Hudik som jag bara älskar.´:love:

Man sitter ju lite bekvämare i sulketten och så jag jag ha sulkyn mest till tävling och nåt enstaka provlopp när det är fint väder! :idea:

Liknande trådar

Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 200
Senast: squarepants
·
Avel Så här bland alla bruksprovstrådar! :) Här ligger bilder från visningen: http://www.kikibeelitz.de/fotos/hengste/meyer_hvf_2006/...
2
Svar
24
· Visningar
3 094
Senast: Curtis
·
L
Trav jag ger upp, frågar er om min pålle... :smirk: alla (?) här har betydligt mer erfarenhet av både hästar och trav än vad jag har, så ni...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 080
Senast: Lindi
·
Hästvård Kort resume: Kring 9 december noterar jag att hon rör sig ovanligt lite i hagen och inte busar vilket är olikt henne. Dock var...
Svar
18
· Visningar
2 193

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka