Nu måste ni hålla tummarna!!!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Favina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 313

Favina

Trådstartare
TuttiFrutti fick ju föl igår natt 28/4 23,30.
Fölet har mått bra tills ikväll, då dom nu är akut påväg in till Oslo djursjukhus.
Smulan som hon kallas, var helt apatisk, orkade inte göra någonting.

Så håll tummarna nu att allt går bra!

Här är några bilder:

th_Smulan020.jpg

th_Smulan027.jpg

Sv: Nu måste ni hålla tummarna!!!

Tack alla!

Hon skall ringa när hon kommit fram och när veterinären kollat på Smulan.

Så jag hoppas verkligen att allt blir bra. Förra året var stoet dräktigt med Irco Mena, men kastade i 7:e månaden:(

Denna gång var hon dräktig m For Feeling.

Ajdå, hoppas det går bra. Håller tummarna!

Håller tummarna stenhårt och hoppas att allt går bra med den lilla!!!!!

Vet hur svårt det är att förlora första fölet då jag oxå gjorde det förra året.. Hoppas hoppas att hon får känna det underbara med en livsglad och glädjehoppande fölunge detta året istället!!!

Som sagt håller tummarna och lova att meddela oss hur det går!!!

Tack alla!!!:bow: :bow:

Smulan fick i går em diareé, och blev jättedålig, hade undertemp (36,0) och hade koliksymptom.
Vi fick åka till sjukhus igår vid 8, och efter lite problem fick vi fixat så att vi kom över gränsen till Norge. Vi bor ju bare 10 min ifrån gränsen, så Oslo var närmaste BRA sjukhus. En vet kom på tullen och gav Smulan vätska intravenöst, och sen var det raka vägen till Oslo. Jag och min tränare satt bak i transporten med stoet o fölet, som blev piggare när hon hade fått i sig lite vätska.

På kliniken fick hon en massa antibiotika, glukos o natriumklorid, och blodprov blev tagit. Värdena i provet låg lite under normalen, men det var inte sååå farligt.
Hon blev snabbt piggare, och efter lite hjälp reste hon sig upp och diade ganska länge :bump:

Har haft kontakt med vet och skötaren i natt og i morse, och dom tycker att det ser lovande ut. Hon har fortfarande diareé, men hon är mycket piggare, reser sig själv och diar utan problem.

Hon är ju född 15 dagar för tidigt, men vi vet inte om det har nått med det att göra. Vet tyckte hon såg stor o fin ut, och blev förvånad då jag sa att hon kom för tidigt. Så det känns ju iaf bra! :)

Så nu är det bara att hoppas att lilla Smulan tar sig genom detta här, så jag får hem henne!!!

Skönt att det gick "bra" så långt! Håller tummarna att det fortsätter gå på rätt håll!

Hoppas allt går fint för er, håller tummarna här med.

Liknande trådar

Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära... 2
Svar
32
· Visningar
9 324
Senast: lilstar
·
Ekonomi & Juridik För nu ca 4 veckor sedan köpte jag ett jätte fint hoppsto, ville ha en läromästare som jag bara kan sätta mig upp på och hoppa och bara... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
14 771
Senast: cirkus
·
F
Hundhälsa Fick för ca en timme sedan ett samtal från uppfödaren till min och sambons vovve, Basse. Han har varit på strömsholm under dagen. :cry...
Svar
10
· Visningar
1 300
Senast: Lager
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 676
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka