Sv: Nu måste ni hålla tummarna!!!
Tack alla!!!
Smulan fick i går em diareé, och blev jättedålig, hade undertemp (36,0) och hade koliksymptom.
Vi fick åka till sjukhus igår vid 8, och efter lite problem fick vi fixat så att vi kom över gränsen till Norge. Vi bor ju bare 10 min ifrån gränsen, så Oslo var närmaste BRA sjukhus. En vet kom på tullen och gav Smulan vätska intravenöst, och sen var det raka vägen till Oslo. Jag och min tränare satt bak i transporten med stoet o fölet, som blev piggare när hon hade fått i sig lite vätska.
På kliniken fick hon en massa antibiotika, glukos o natriumklorid, och blodprov blev tagit. Värdena i provet låg lite under normalen, men det var inte sååå farligt.
Hon blev snabbt piggare, och efter lite hjälp reste hon sig upp och diade ganska länge
Har haft kontakt med vet och skötaren i natt og i morse, och dom tycker att det ser lovande ut. Hon har fortfarande diareé, men hon är mycket piggare, reser sig själv och diar utan problem.
Hon är ju född 15 dagar för tidigt, men vi vet inte om det har nått med det att göra. Vet tyckte hon såg stor o fin ut, och blev förvånad då jag sa att hon kom för tidigt. Så det känns ju iaf bra!
Så nu är det bara att hoppas att lilla Smulan tar sig genom detta här, så jag får hem henne!!!