Nu måste jag ha hjälp igen!

Baddy96

Trådstartare
Börjar mitt nya jobb om en månad och meningen är att jag ska ta med mig mitt sto och få henne inseminerad ganska direkt när jag kommer dit om det stämmer med brunst osv. Nu har jag dock börjat vela om vilken hingst jag ska använda. Varit helt säker på att det är Nintender som gäller tills för bara några dagar sedan. Nu är det istället 4 hingstar jag fastnat lite extra för och som jag tror skulle passa mitt sto. Dessa hingstar är Nintender, Tornesch, Empire eller Diabeau. Nån som är duktig inom avel som kan råda mig om vilken jag borde använda?

Mitt sto har stammen: http://www.allbreedpedigree.com/rtermieb
Hon är mycket trevlig i temperamentet, otroligt okomplicerad i all hantering. ca 168 cm hög. Lite vass i ridningen men aldrig dum. bra skritt och galopp, men inte världens bästa trav. Hoppar fint framförallt bak och har meriter upp till 1.40 i holland. Ganska små hovar och lite dålig överlinje.
2-6.jpg

Jag vill få fram en hopphäst, ädel, inte allt för stor med bra ridbarhet. Nån som kan råda mig om vilken av hingstarna som skulle passa henne bäst!?

Sv: Nu måste jag ha hjälp igen!

jo, precis men blir hon inte såld innan jag flyttar betäcker jag henne själv.

Liknande trådar

A
Avel Behöver hjälp med att välja hingst. Jag har ett sto född 02, som aldrig har varit dräktigt. Hon reds in som 4åring (och hade bara gått i...
Svar
4
· Visningar
1 346
Senast: angeeliicaa88
·
Avel nu verkar det som att min älskade tävlingshäst kommer vara konvalescent under en ganska lång tid pga hovbensinflammation och då blev jag...
2
Svar
29
· Visningar
3 132
Senast: Baddy96
·
Avel Det är inte alls aktuellt nu, men leker lite med tanken vilken hingst jag skulle använda om jag skulle betäcka detta sto. I framtiden...
Svar
1
· Visningar
940
Senast: maria_b
·
Avel jag håller på att vela fram och tillbaka för tillfället när det gäller betäckning av mitt sto.. Både när det gäller hingst och om jag...
2
Svar
24
· Visningar
2 589

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat