Nu ligger min katt och föder

cili

Trådstartare
Min kisse ligger bredvid mig och tar i så mycket hon bara orkar.
Bredvid henne ligger en jättesöt grårandig unge :love:

Sv: Nu ligger min katt och föder

oj vad roligt med små kattungar:love:

fast jag kan inte behålla dom ens i kattungeformat tyvärr
katten är en helt vanlig bondkatt som smet iväg och lyckades bli dräktig, vilket jag inte vetat om till för två veckor sedan (hon bodde inte hos mig då), här hemma finns redan två andra katter + två kattungar.
eftersom vi har ganska dåligt med plats och hon inte är renrasig (lättare att bli av med dom då) finns det ingen anledning att behålla alla.
min kompis har tingat en, men resten ska troligtvis skjutas redan idag :(

den svartvita var visst randig den med sen när den torkat..
kort efter den for det ut en till grårandig

Nej du kan ju inte sjuta dom :( Du kan ju ge bort dem till typ stall och sånnt. :( önskar jag hade plats/tid så jag kunde ta hand om dom.

tyvärr är det inte så lätt att bli av med bondkatter i och med att det finns alldeles för många
det känns bättre att ta bort dom nu direkt istället för att behöva ta bort dom när man fäst sig vid dom, bara för att ingen vill ha dom.

lägger till en fråga:
hur länge efter förlossningen måste man vänta innan katten kastreras?

Nu har jag två borttingade :)
En till en kompis och en till pojkvännens pappas jobbarkompis (tror jag det var..)
Skönt att mer än hälften får vara kvar i alla fall ;)

Så bra, jag tänkte skriva tidigare att det är ju bra att spara två iaf för dom har ju väldigt gott sällskap av varandra, men har man ingen stans att göra av dom sen så är det ju samtidigt inte så smart... Skönt att det löste sig :)

Ja två blir kvar åtminstone.

Jag funderar på om det kan vara en kvar inne i magen också.. nedrans katter att föda så "ojämnt"
Den andra katten här födde med 1,5 dygns mellanrum :crazy:

jag måste ju visa lite bilder också:

minitisslar005.jpg

http://i4.photobucket.com/albums/y106/level2/kamikaTze/minitisslar007.jpg

http://i4.photobucket.com/albums/y106/level2/kamikaTze/minitisslar011.jpg

Senast ändrad:

Så söta! :love: Märker du att mamman blir slö eller får feber och inte vill äta och dricka etc. så åk in med henne för då kan det vara så att det finns en kvar, annars brukar ju bonnkatter vara stjänor på att få ungar så det är säkert inget, dom kan ha efterverkar ett bra tag. :)

Heder åt dig som ändå tar bort de kattungarna du inte blir av med, med en gång:bow::bow:
De var för övrigt supersöta. speciellt de gråa:love:

Ja, det är ju inget lätt beslut eftersom jag fäster mig vid hårbollar direkt. Men jag resonerar så att det är nog enklare att ta bort dom nu direkt än om 12 veckor när dom är leveransklara och ingen vill ha..

Sant. Om fler tänkte så så skulle det inte finns så mycket hemlösa katter:devil::angel: En del tycker jag är elak, men bättre att ta bort än att de inte får riktiga hem sen. Och det är ju lättare nu än när de är små busiga pälsbollar med blå ögon:crazy::love:

nej jag gör vad jag kan för att minska det där.
bl.a. ska mammakatt kastreras

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
968
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 812
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 560
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama