Nu kommer jag igen med en dum fråga...

V

Victory

Min häst har licens, ryttaren har grönt kort MEN dock ej licens o ek medlem i ngn klubb.

Kan han delta i

*regional hopptävling, vinslövs ryttareförening
*Lok/Reg Hopptävling för häst, ringsjöortens lantliga rf

Vet ni detta:confused::)

Tacksam för svar!!!!

Sv: Nu kommer jag igen med en dum fråga...

Nej. För tävling på lokal tävling och uppåt så krävs ryttarlicens, och därmed medlemskap i någon klubb. För lokaltävling krävs enbart lokallicens, annars junior- eller seniorlicens.

Pay and Ride då?

Den frågan har du fått svar i din andra tråd du skapat.

Men svara här ändå,
Vissa P&R kräver grönt kort, detta brukar stå i proppen.

Alltså om ryttaren vill tävla är det ju bara att bli medlem i en klubb och skaffa licens. Inte så speciellt komplicerat!
Dock så bör man nog börja på lokal (eller klubbtävling ännu bättre!!) om man inte har någon tävlingsvana alls!
Det är fler regler än licensregler man måste hålla reda på!

Pay n ride kan man vara med på utan papper (vaccinationsintyg och ibland GK kan krävas dock!).

Nu tänker jag komma med en dum fråga tillbaka

Om ryttaren tagit Grönt Kort, borde han inte själv veta såna grundläggande saker?

Liknande trådar

Dressyr Hej! Först av allt... ja; jag gick Grönt Kort kursen i höstas och mitt provresultat var helt felfritt och inget att klaga över, skrev...
Svar
7
· Visningar
1 434
Senast: Kiwifrukt
·
Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 697
Senast: Habina
·
Träning Tävling är aldrig något som har intresserat mig. Jag har alltid tyckt,och tycker att det är jättekul att hänga med som hästskötare...
Svar
4
· Visningar
1 410
Senast: svea
·
Körning Här kommer några frågor från en som håller på å lära sig om kör-tävlingar! Sitter och läser bla TR men hittar inte vissa saker. 1...
Svar
12
· Visningar
1 933
Senast: Anna_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tik som "luktar gott"
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V