Nu kommer jag här igen

sockerdricka

Trådstartare
Hehe. Jag bara undrar om ni har lite tips och saker man inte får glömma bort och vad man ska tänka på när man för första gången ska ut och tävla clear round? :o :D

Hästen är ganska viktig också... Fast skulle jag glömma den så skulle jag antagligen skratta så jag kissade på mig, och då har man iofs också kul... :rofl:

Glöm inte ridvantar (om du brukar använda det). Jag gjorde det misstaget en gång... :eek:

Haha det var det en som gjorde här en gång.
Hon hade packat klart allting och åkte iväg med lastbilen. När hon kom fram märkte hon att det inte var någon häst i bilen, den stod kvar hemma i stallet. ;)

Men det har jag också hört, att någon glömde hästen hemma!
:rofl:
Men är det verkligen sant, det låter som en skröna...

Hehe, smidigt. :D Jag skulle nog också skratta så att jag kissade på mig då, och sen skulle jag skämmas- både för att jag glömt hästen och kissat på mig! :p Sen efteråt skulle jag garva åt det komiska i det hela. :d
Fast jag brukar alltid gå igenom allt precis innan jag åker, och ska jag vara ärlig så kollar jag noga till att hästen ÄR med. :smirk:

*Lånar knapp*

Jag har en kompis i stallet som glömde hästen när hon åkte FRÅN tävlingsplatsen. Fick köra tillbaks 4 mil för att hämta hem honom. Så visst kan man glömma... :rofl:

När det gäller grejer så brukar jag tänka mig hästen påklädd, man ser hästen framför sig och går igenom så man har med sig allt (sadel,sadelgjord,martingall,senskydd osv..) Gör likadant med mig själv.

Sen får man ju inte glömma bort saker vid sidan av, filtar, ländtäcken, hovkrats, borste, hönät, hink m.m

Sen vad man ska tänka på första gången man åker ut på en clear round/tävling är att man ska vara i tid! det finns inget värre än att vara i tidsnöd på en tävling!

Sen är det ju bara en clear round och gör inte så mycket om det går lite fel inne på banan, det är ju därför clear rounder finns :)

Ha gått om tid på dig och värm upp hästen i lugn och ro så kommer allt gå jätte bra!

Lycka till!! :)

Självklart ska du försöka :crazy: få med dig sadel, träns, papper och häst men framför allt ha kul :)! Ta det inte på något blodigt allvar utan strunt samma om det går åt skogen! Det ska vara roligt att tävla :idea:!

Jag har ett jättebra tips!

hur nervös man än är så måste man spänna sadelgjorden ordentligt! annars gör man som mig, åker av på andra sidan...

Eller så glider sadeln bak i jumsken på hästen när man hoppar :rofl: Inte så praktiskt. :banana:

Beställ boken "Konsten att tävla" från svenska ridsportsförbundets hemsida. Där finns massor av bra tips och komma ihåg lista på allt innan tävling. Den används också när man tar grönt kort. Lycka till!

Liknande trådar

Trav Jag behöver lite tips och höra era erfarenheter. Jag ska sätta tungband på en häst för första gången. Den drar då snabbt upp tungan i...
2
Svar
34
· Visningar
3 319
Senast: Sel
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
337
Senast: Cactus
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 303
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
579
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama