Nu duckar du frågan, först duger inte argumenten och när du inte hittar motargument så är gunden i dena diskussion fel. Varför då inte ta det från början?
Börjar man diskutera vilka som orsakar samhället kostnader, iVA-personalen jobb och människor lidande som om vissa är större bovar än andra och vill peka ut de som inte vaccinerar sig som värst i en tid då man kan behöva prioritera vem som får vård (det skedde även före .
Låt bli att peka finger åt de som inte vill vaccinera sig och peka ut dem som värre än andra som belastar vården så lovar jag att inte dra upp eventuella konsekvenser av det tänkesättet såsom att man är olika värda vård. Jag tycker det är en farlig väg att gå att börja peka ut vissa riskbeteende och insinuera att de kanske borde komma i andra hand när det gäller vården.'
Ja det är bekymmersamt att alla inte vill vaccinera sig, jag önskar att fler vore villiga, men att som i den här tråden börja attackera
@Seabaz och andra som gör andra bedömningar och näst intill hålla henne personligt ansvarig för hur det går för Australien har troligen mer motsatt effekt.