nu har man hamnat i Quarterträsket..

T.Alsterfeldt

Trådstartare
Inte för att jag var så imponerad innan direkt..
ser ut som små hamstrar som glömt spotta ut maten
små....
lutar åt fel håll,illa för ngn med balansproblem
Kan de gå fortare än att hasa sig runt?
Och när de far runt-kan de göra det i balans tack så man slipper bli så nervös?!

men hur det nu kom sig så...
Min gammelhingst behövde sällskap nu när min unghäst bivit misshandlad av fodervärden o står på rehabilitering i skåne..

så jag fick låna hem en liten hamster
hade bara sett den på avstånd innan-men den var ju söt..

Kan nu säg att maken till fin liten häst -finns -inte!
Han ser ut som en PRE,har enormt bar mentalitet,rolig att rida,vacker somen dag o kul att umgås med

Jag,som gammal dressyrryttare,har ju sedan lång tid tillbaka tröttnat på Ridsportförbundet och deras sättatt behandla oss ryttare med funktionshinder..
Dessutom går jag bara på westerntävlingar,för det är roligast
Har mest kompisar inom western,för de är också roligast(och behändigt avslappnade..)
(Och -har ni sett-så många -trevliga-karlar det finns som gillar hästar inom western?!)

inte trodde jag dock att jag skulel bli med Hamster.

Inte heller har jag något som passar o storlek,jag har mer normala storlekar på häst som 170 resp 177 cm;)

Vem han är?
Kolla höökskatalogen,ni vet nog vem matten är;)

och tävlingarna i vår när jag gör bort den stackaren
Ett -unikt-tillfälle att få rida en så välskolad läromästare,jag är verkligen glad o tacksam!

Sv: nu har man hamnat i Quarterträsket..

om han ser ut som en PRE kan jag nog inte gå med på att han kan vara vacker, iaf inte jämförbar med en quarter!

inte trodde jag dock att jag skulel bli med Hamster.

Grattis och välkommen! Jag säger bara -en gång quarter- alltid quarter! Härligt med stabila, trevliga hästar med supersköna gångarter :)
(Finns naturligtvis alltid undantag ;) )

sist den lille röde hade fått sig en smäll på näsan så kände jagefter och"åh nej,han har ju jättesvullnad hr på ganaschen!"

tills jag kom på att det var visst så hanvar skapt;)

lutar åt fel håll,illa för ngn med balansproblem
Kan de gå fortare än att hasa sig runt?

!

Har du tyckt att Quartrarna lutat åt fel håll har du definitivt sett inkorrekta exemplar av rasen då en Quarterhäst enligt rasstandard skall vara helt jämn mätt över manke och rumpa!!

:banana:

kanske borde strösslat med smileysarna:)Jag driver nämligen lite med mina egna fördomar...;)

Det är liksom -framtill-de lutat på ett läskigt sätt innan,speciellt om man som jag kommer från hästar som måste tränas så mycket eftersomd e naturligt har en högrest nacke.

Jag är väl fortfarand einte helt komfortabel med att man dyker över nacken istället för att slå ut tänderna om något skulel hända,men jag har lärt mig att hålla i mig rätt tappert:)

Har det stor anöjet att regelbundet få träffa ett antal"hamstrar" o deras ryttare och jag är -allvarligt-förtjust i dem,speciellt en guldgul sak som har sådana trevliga gångarter(om man vill rida fram dem) o är så bra i huvudet att det hade varit ett nöje att se dem representera en bra ras på dressyrbanan.

dressyren är ju(ska?) vara densamma kan jag tycka,men målet ser delvis olika ut.
Jag jobbar stenhårt på att få fler med deras dressyrhästar o andr ahästar våga tävla western eftersom det är en bra tävlingsform i lägre klasser(el vad det nu heter..) för unghästar,tävlingsrädda människor och som avslappnat nöje.

hoppas jag förklaat mig aningens bättre nu,jag hade rejält med feber när jag skrev igår.
Fast jag tycker-fortfarande-det är läskigt när d ehar huvudet för lpngt ner,så det så:)

kanske borde strösslat med smileysarna:)Jag driver nämligen lite med mina egna fördomar...;)

Det är liksom -framtill-de lutat på ett läskigt sätt innan,speciellt om man som jag kommer från hästar som måste tränas så mycket eftersomd e naturligt har en högrest nacke.

Jag är väl fortfarand einte helt komfortabel med att man dyker över nacken istället för att slå ut tänderna om något skulel hända,men jag har lärt mig att hålla i mig rätt tappert:)

Har det stor anöjet att regelbundet få träffa ett antal"hamstrar" o deras ryttare och jag är -allvarligt-förtjust i dem,speciellt en guldgul sak som har sådana trevliga gångarter(om man vill rida fram dem) o är så bra i huvudet att det hade varit ett nöje att se dem representera en bra ras på dressyrbanan.

dressyren är ju(ska?) vara densamma kan jag tycka,men målet ser delvis olika ut.
Jag jobbar stenhårt på att få fler med deras dressyrhästar o andr ahästar våga tävla western eftersom det är en bra tävlingsform i lägre klasser(el vad det nu heter..) för unghästar,tävlingsrädda människor och som avslappnat nöje.

hoppas jag förklaat mig aningens bättre nu,jag hade rejält med feber när jag skrev igår.
Fast jag tycker-fortfarande-det är läskigt när d ehar huvudet för lpngt ner,så det så:)

Visst tar det lite tid att vänja sig med att "hamstrarna" har skallen nästan nere vid fötterna. Minns själv första gången jag satt på vår kärring efter att vi lämnat henne på tillridning.
Min första tanke var: "Hjälp! ska hon bocka!?" Eftersom de enda gånger tidigare jag suttit på hästar som huvudet hamnat så långt ned på har varit på väg att börja bocka.
Men sen så insåg jag att det tydligen var där skallen skulle vara.
Ger man helt lång tygel så hamnar näsan i princip alltid nere i backen. :D
Hur hon klarar att skritta och trava utan att nocka sig själv på hakan fattar jag inte.
Numer tycker jag det är konstigt att se en hals och huvud framför mig... :rofl:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka