Nu har jag varit i kontakt med "min" uppfödare

bananabambi

Trådstartare
Nu har jag varit i kontakt med \"min\" uppfödare

och behöver lite tips igen. :)

Jag ringde den boxeruppfödaren jag fastnat för, han berättade länge och väl om sina hundar, frågade lite om sambon och mig mm. Han hade även en tik (mamman till den lilla valpen jag träffade och som jag fastnade så för i somras :love:) han skulle para denne vid årsskiftet, = leveransfärdiga valpar vid Valborg nästa år.

Vi ska alltså åka till honom nu på onsdag. För att få se den tilltänkta mamman, prata lite med uppfödaren, träffa de andra hundarna samt låna lite böcker han erbjöd mig.

Vi har alltså inte till 100% bestämt oss för just boxer, men nästan. Rasen passar in i våra önskemål mer än någon annan ras jag gillar.

Men som sagt, jag kan inte speciellt mycket. Ni kanske kan tipsa mig om vad jag bör fråga?

Re: Nu har jag varit i kontakt med \"min\" uppfödare

Jag har inga direkta tips, men det låter som en väldigt seriös uppfödare. Ni kanske ska kolla vad han förväntar sig av er, utställningar osv. Han kan visserligen inte kräva något men det är skönt att ha sånt igenom pratat innan så det inte blir sura miner.

Hejsan !
Jo du undrade lite om vad du kan fråga om å mina tips är om Tiken å hanen är meriterade på ågot vis i så fall i vad ..
Finns ju både bruks å Lydnad å en massa mer !
Det kan va himla bra om dom är fri röngtade i armbågar å höfter .. Båda föräldrarna
Frågan är ju vad du eller ni har tänkt att göra med hunden !?? :)
Hoppas det gav dig lite ...Mvh Ikeline :D

Fråga om de brukar hålla kontakt med sina valpköpare och i så fall hur? En del har ju kullträffar och andra har stora träffar och andra träffar man liksom inte planerat någonsin mer när man väl har hämtat hunden. Beror ju på hur NI vill ha det om uppfödarens svar passar er där... :smirk:
Sen tycker jag man får ut mycket av att bara träffa hundarna i kenneln också. Hur de beter sig mot ägarna och mot er.

/JES
lycklig boxerägare

Ibland har jag tänkt att man skulle ta någon typ av referens från uppfödaren. Dvs prata med andra valpköpare. Vet inte om det är praktiskt genomförbart, men då kanske man skulle få reda på saker man vill veta innan och inte upptäcka efter.
Bara en tanke!

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 447
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund När ni är redo att köpa hund, hur gör ni? Själv har jag kontaktat några olika uppfödare för att fråga lite i allmänhet och om deras...
2
Svar
27
· Visningar
2 344
Senast: hastflicka
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 675
Senast: Ragdoll
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 062
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka