Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
på min hästs mugg och ingenting har hänt.
Jag har haft ute veterinär 3 gånger, hon har gått på antibiotika 3 omgångar för lymfangiten.
Sista omgången avslutades idag (hippotrim 10 dagar, Finadyn 4 dagar), det gav inte ett dugg för hennes dåliga ben. Tyckte att det gick ner i början, men nu de sista dagarna är det precis lika svullet.
Jag har behandlat med allt möjligt, salvor, tvättat, Virkon S, handdesinenfektion, Celeston Valerat, Helosan osv osv. Har även behandlat mot skabb, inget hjälper!!!
Och jag känner att varje gång jag har vet. ute får jag en ny kur Hippotrim och nån kur som inte hjälper, nu sist Virkon som svider så att hästen försöker springa iväg när jag tar på det.
Hon har stora områden dessutom, ca 6-7 stycken som är ca 40x40 mm...
Nu står jag här igen efter en ännu verkningslös kur och funderar på nästa steg. Vad kan jag göra som jag inte har testat? Funderar på att åka till min vanliga klinik med henne, den är 13 mil bort, men de är iaf seriösa. Dock är frågan vad de kan göra...
Om det inte är mugg, vad kan det då vara?
Förtvivlad E
När min förra medryttarhäst hade mugg och rasp (från karleden och nästan ända upp till hasen) behandlade vi genom att först tvätta rent och sedan smörja in med penicillinsalva som eg är till för att sprutas upp i spenen på kor, kommer inte ihåg vad den heter. Därefter lindades hon med gasbinda och utanpå det stallbandage. Fick stå med det på natten, men vara utan på dagtid för att lufta ordentligt. Hon gick dock i snustorrhage gräshage för att minska risken för smuts i såren.
Det tog tid innan hon blev helt bra, men det märktes resultat nästan genast.
på min hästs mugg och ingenting har hänt.
Jag har haft ute veterinär 3 gånger, hon har gått på antibiotika 3 omgångar för lymfangiten.
Sista omgången avslutades idag (hippotrim 10 dagar, Finadyn 4 dagar), det gav inte ett dugg för hennes dåliga ben. Tyckte att det gick ner i början, men nu de sista dagarna är det precis lika svullet.
Jag har behandlat med allt möjligt, salvor, tvättat, Virkon S, handdesinenfektion, Celeston Valerat, Helosan osv osv. Har även behandlat mot skabb, inget hjälper!!!
Och jag känner att varje gång jag har vet. ute får jag en ny kur Hippotrim och nån kur som inte hjälper, nu sist Virkon som svider så att hästen försöker springa iväg när jag tar på det.
Hon har stora områden dessutom, ca 6-7 stycken som är ca 40x40 mm...
Nu står jag här igen efter en ännu verkningslös kur och funderar på nästa steg. Vad kan jag göra som jag inte har testat? Funderar på att åka till min vanliga klinik med henne, den är 13 mil bort, men de är iaf seriösa. Dock är frågan vad de kan göra...
Om det inte är mugg, vad kan det då vara?
Förtvivlad E