Nu har jag köpt ett sto!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare pastejja
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 155
  • Visningar Visningar 10 738
Sv: Nu har jag köpt ett sto!

Ja:devil: , skall snabbt "sadla om"!!! Lite forskning i det borde ju hingsthållarna kunna sponsra;)

Men du, vad tror du om His Highness. När jag kollade på ett föl efter honom påstod en person att han oxå kan hoppa vilket ju är trevligt...ifall du mot alla odds får vett att förstå att det ju är det som är det roliga o vill ha en multitalang men mot dressyrhållet:idea:

Samma stostam som Master 850 om jag inte missminner mig!

Ser ut att vara en riktigt fin svensk stam.

Stämmer att det är samma stam, hoppas att den får ett nummer snart .. Även om jag tycker det är jättespännande att hon har en så pass genuin stam, så är det hennes personlighet som fick mig på fall. Himla trevlig varelse :). Till och med min hästrädde sambo har vågat ge morrötter och klappa.
Ulrika

Sambesis avkommor vet inte jag heller något om. Synd att de inte tyckte att hon var värd en godkänd hingst.

Det var också min första tanke, men det blev ju trots allt en trevlig avkomma.. Nu är hon in mitt våld och jag kommer att göra mitt bästa för att hitta lämplig hingst som är godkänd framöver ;).
Ulrika

Grattis! Vad fin hon var! Och hon ser ut att ha en härlig takt!:)

Tackar för grattiset! Ja det härliga är att hon tydligen hoppar bättre än hon rör sig, har bara sett foto på det och har fått det beskrivet. Men eftersom jag kommer att använda henne som dressyrhäst så är det bara en parantes. Nu låter det som jag skryter jättemycket, men jag är bara så lycklig. Och det är faktiskt inte jag som har tillverkat henne, så jag får tycka att hon är fin. Eller? ;) Den där Jante ställer till det ibland..
U

Ja:devil: , skall snabbt "sadla om"!!! Lite forskning i det borde ju hingsthållarna kunna sponsra;)

Men du, vad tror du om His Highness. När jag kollade på ett föl efter honom påstod en person att han oxå kan hoppa vilket ju är trevligt...ifall du mot alla odds får vett att förstå att det ju är det som är det roliga o vill ha en multitalang men mot dressyrhållet:idea:

HH är mycket läcker och mycket intressant. :)
Jag tycker det är roligt att hoppa, men har bara börjat bli feg på gamla dar :rofl:

Det beror nog på vad som räknas som gammal avelsmatador. Jag saknar bla Chagall och Urbino, men de går kanske som halvgamla ;). Håller med om att den är ursvensk och det känns jättekul eftersom mina förra halvblod haft mycket lite svenskt i sig.

Jag är mycket nöjd än så länge och är glad för lycka till:et ;)
Ulrika
Chagalls far Utrillo finns ju med, och så även Urbinos far Drabant...;)

Än en gång tänker vi lika;)

Fäderna och sönerna är ju samma sak i det här sammanhanget, blodet finns i hästen.

Chagalls far Utrillo finns ju med, och så även Urbinos far Drabant...;)

Det hade jag missat ;). Tack för det. :)
Hur ska man tänka när ,man avlar vidare på en sådan stam, ska man tänka svenskt eller ska man tänka import?
U

Jag, som avlar på magkänsla i första hand, tycker du ska välja en hingst som passar till stoet oavsett om det är svenska eller utländska namn i härstamningen!
Det finns inte så många hingstar i avel idag som är nära besläktade med det stoet, så det är bara att välja fritt! :D

Man kan ju göra "en Poul Erik Lang" och välja Master eller Impuls på stolinjen.. Men magkänslan, ja det blir nog något med den.. Och kanske Gaspari :rofl:
Ulrika

Än en gång tänker vi lika;)

Fäderna och sönerna är ju samma sak i det här sammanhanget, blodet finns i hästen.

:rofl:
Eftersom jag alltid hävdat att jag är urkass på stammar och blodslinjer, så får du ju nästan erkänna att du är lite impad ;)

Man kan ju göra "en Poul Erik Lang" och välja Master eller Impuls på stolinjen.. Men magkänslan, ja det blir nog något med den.. Och kanske Gaspari :rofl:
Ulrika

Tycker jag låter som en ypperlig idé! Kommer mormor från Lang? tycker att det låter som ett langelskt namn. :D Hon har fin takt i traven!

Grattis till att du äntligen fått dig ett sto! Hon ser fin ut! Bra stam också!

Om jag är skimmelrasist eller ej, det är jag ej. Men om man får vara patetisk och önska så helst inte, men skulle inte välja bort en hingst för färgen. Totalt tänd på Alcatraz.. Kan man inte sparka liv i de elendiga simmarna
U

Lars Forsström på Hippo Essentia, sa på Hingsttåget i Åstorp, att Alcatraz hade haft ca 60 % dräktighet, men skulle stoet inte ta sig med honom får man välja någon annan utvald ur HE program. Bl a A-Dur skulle ingå bland de utvalda.

Grattis till ditt nya sto.

Jaa grattis Pastejja....vad roligt för dig. Verkligen en fin svensk stam

Det tycker jag absolut att han är, om han sedan passar TS sto är en annan sak. Han har ju presterat själv plus han har flera avkommor som presterat. Lämnat både hopp och dressyr. A-Dur var bara ett exempel jag tog för det var det exempel L Forsström nämnde, fler finns naturligtvis att välja mellan. Man får helt enkelt ringa HE och höra.

Vad roligt för dig att du hittat din häst, hoppas hon kommer leva upp till dina förväntningar.

Lycka till!!

Liknande trådar

Avel Sitter och spånar och grubblar över vårens betäckning, trots att det är långt kvar. Har ett fullblodssto som lämnat två fina...
Svar
6
· Visningar
3 889
Senast: pastejja
·
Avel Jag borde kanske lägga denna på hästvård, men jag inbillar mig att många med fölvana är mest här och inte på hästvård, har jag fel så...
Svar
10
· Visningar
2 678
Senast: Snowball
·
P
Avel Jag och min familj har funderingar på att kanske betäcka mitt halvblods sto nu i vår eller våren 2009. Så jag behöver hingst hjälp... 2
Svar
21
· Visningar
5 413
Senast: Aladdin
·
Avel Skulle ni rekommendera till mitt sto :idea: . Skulle vara kul att få höra vad ni har för förslag även om jag inte har några tankar på...
Svar
18
· Visningar
1 368
Senast: pastejja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Klippmaskin
  • Guldfasanerna