Nu har hästen hajjat joggen!

Jamtland

Trådstartare
Efter flera års tragglande med mästertravaren så har han hajjat grejen.

Idag så gick han i lång, låg, underbart härlig form, långsamt tempo i ett par kilometer. Gud så härligt! :bow:

Jenny

Vad kul!

Hur har du tränat, vill gärna ha tips (har ju ett varmblod själv).

Blev det förresten nån karriär på banan? Jag har i år gjort ett ryck och löst ut licensen iaf :)

Tränat igång i skritt, byggt upp rygg och bak och hela tiden ridit i lång och låg form. Sen har han dunderpsyke och är så lat så han vill helst inte gå fortare 'än långsam trav... :rofl:

Det blir knappast karriär för honom i sommar, men man ska aldrig säga aldrig. i första hand satsar jag på mina två ponnytravare som ska ut i sommar.

Jenny

Åh, vad kul att höra. Vi sitter hemma och tragglar på vårt håll med den snabba travartraven - har dock kallblod.
Grattis! och skam den som ger sig.

Ja det är helt enormt! Han joggar så sakta att shettisen kan gå i arbetstrav bredvid då jag har henne som handhäst. Och han går så fint i form. Jag är bara så lycklig!

Får vi bara till en lika snygg galopp nu (vilket bara är en tidsfråga) så vete fan om vi inte måste ut och tävla pleasure sen... :banana:

Jenny

Det e rätt! Skam den som ger sig. Vad roligt att de går bra o det e klart du skall tävla sedan och visa att travare faktiskt kan! :)

Lycka till!

Jag har ungefär motsatt problem, hon är så arbetsvillig så hon vill göra allt på en gång. Hon är energisk oavsett vad hon gör tom i hagen. Ponnyn kollar ibland på henne som om hon inte vore klok när hon travar och galopperar alldeles frivilligt i hagen. :)

Nu skrittar jag i princip bara. Har börjat våga mig på en långsida trav här och där. Men det funkar inte bra, det är en lång väg att vandra känner jag på mig. :)

Nå, nu har jag iaf hittat en bra tränare att rida för.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 882
Senast: Takire
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
3 403
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 879
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar