C
Clintan
Den 1/5 09.47 föddes Hannes efter igångsättning pga havandeskapsförgiftning. Låg med pinvärkar hela natten kl 07.10 hade jag inte öppnat mig en mm. En stund senare kommer läkare och tycker vi ska göra snitt då bebis bajsat i fostervattnet. Jag protesterar, vill ju helst inte, läkaren kollar och jag är öppen 4 cm och barnet mår bra. Snittet avbokas. Jag är lovad ryggbedövning och strax efter nio vill BM kolla hur öppen jag är så hon kan kalla på narkosläkaren. Det blev ingen ryggbedövning det blev förlossning. Jag var då fullt öppen. BM berättade för mig att hon tyckte att det lät som jag krystade, men trodde inte det var sant, skulle ju inte komma så snart. Så ifrån jag öppnade mig till han kom ut gick det 2,5 timme. Han hade fått ner en del dåligt fostervatten i lungorna och fick sugas ren, med resultat att vi hamnade på "Neo" för han fick behandlas med antibiotika via dropp. Sedan fick jag problem med blodtrycket, rusade i höjden fick medicin och sedan sjönk den hastigt så jag höll på att svimma. Han nu fått medicin för blodtrycket, men vågar inte riktigt ta den då jag rädd att det ska sjunka drastiskt igen plus det kan föras över via bröstmjölken. Lillkillen har också fått en skena för ena höften var instabil. Någon som har erfarenhet av detta får gärna skriva lite om det.